خوانش نمایشنامه «یه خونه قد غربیل» بر اساس مهمان‌های ناخوانده


خوانش نمایشنامه «یه خونه قد غربیل» بر اساس مهمان‌های ناخوانده

نمایشنامه «یه خونه قد غربیل» اثری از هادی حوری بر اساس داستان «مهمان‌های ناخوانده» اثر فریده فرجام 4 اسفند در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوانش می‌شود.

خوانش نمایشنامه «یه خونه قد غربیل» بر اساس مهمان‌های ناخوانده خوانش نمایشنامه «یه خونه قد غربیل» بر اساس مهمان‌های ناخوانده
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش‌نامه «یه خونه قد غربیل» بر اساس داستان عامیانه «مهمان‌های ناخوانده» اثر فریده فرجام اولین کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بازنویسی شده است.

این برنامه با همکاری انجمن کودک و نوجوان خانه تئاتر و مرکز تئاتر کانون ساعت ۱۸ روز شنبه ۴ اسفند برگزار می‌شود.

بر اساس این خبر، کارگردان نمایش‌نامه «یه خونه قد غربیل» هلیا میرهادی و نوازنده تنبک آن نیوشا سردشتی است.

در عین حال ملیحه کیا، جمشید صفری، هادی حوری، مهسا امیری، مهرداد باقری، رویا بحیرایی، محمدمهدی کیان و شیوا ترابی نقش‌خوانان این نمایش‌نامه هستند.

کتاب مصوّر «مهمان‌های ناخوانده» دربردارنده داستانی تخیّلی برای کودکان است. در این داستان خاله پیرزنی در خانه‌اش تنها زندگی می‌کرد. او دلش می‌خواست که به خانه دخترش که در شهر زندگی می‌کرد برود و از تنهایی دربیاید؛ امّا نمی‌توانست. یک شب که باران شدیدی شروع به باریدن کرد، الاغ و مرغ و خروس، سگ و گاو، گنجشک و گربه هر کدام به خانه پیرزن آمدند و از او تقاضا کردند که آن‌ها را در خانه خود پناه دهد. پیرزن، همه حیوانات را در خانه‌ی قدّ غربیل خود جا داد. وقتی صبح شد، حیوانات فهمیدند که پیرزن می‌خواهد به شهر برود، امّا دست تنها نمی‌تواند. آن‌ها همگی به پیرزن کمک کردند و او را راهی خانه دخترش کردند. در این داستان، کودکان با لزوم همیاری و کمک به یکدیگر آشنا می‌شوند.

گروه «نمایش‌خوانی توکا» روز ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ به خوانش نمایش‌نامه «نخستین ‍پرواز» به کارگردانی حامد سید در مرکز تئاتر کانون پرداختند و این مرکز پس از «یه خونه قد غربیل» در روز ۴ اسفند، به ترتیب در روز ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ با نمایشنامه «‌خورشید کجاست؟» به کارگردانی المیرا پارسا، روز ۱۴ اردیبهشت سال آینده با «مهمان جامانده» به کارگردانی طهورا کریم‌خانی و در روز ۱۸خرداد هم با نمایش‌نامه «‍پهلوان دختر» به کارگردانی رکسانا عبقری میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک لاله تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403