دیدار محرمانه «نتانیاهو» و وزیر مراکش


دیدار محرمانه «نتانیاهو» و وزیر مراکش

یک شبکه رژیم صهیونیستی از دیدار محرمانه «بنیامین نتانیاهو» و وزیر امور خارجه مراکش در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از السومریه نیوز، شبکه 13 رژیم صهیونیستی امروز(دوشنبه 29 بهمن) گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر صهیونیستی به طور مخفیانه با «ناصر بوریطه» وزیر امور خارجه مراکش در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سپتامبر 2018 دیدار کرده است.

این شبکه به نقل از یک مسئول ارشد صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: دو طرف در این دیدار عادی سازی روابط بین دو کشور را بررسی کردند.

این مسئول صهیونیستی همچنین فاش کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا برای سفر به مراکش تبلیغ کند، اما این تلاش ها به شکست منجر شد.

این درحالی است که دفتر نتانیاهو این خبر را نکرد ، اما از ارایه هرگونه بیانیه ای نسبت به این اظهارات خودداری و اعلام کرد: ما درباره ارتباط با کشورهایی که روابط رسمی برقرار نکردیم، اظهار نظر نمی کنیم.

این شبکه صهیونیستی گزارش داد: رسانه های تونسی ماه گذشته اعلام کردند که مقامات تونس و الجزایر به هواپیمای بنیامین نتانیاهو اجازه داد تا حریم هوایی این دو کشور برای رسیدن به مراکش عبور کند.

به گزارش رسانه های صهیونیستی، انتظار می رود که نتانیاهو در ماه مارس به مراکش سفر کند، اما رباط درخواست کرده است تا این سفر به تاخیر بیفتد.

تل آویو در سالهای اخیر تلاش کرده است تا با کشورهای عربی و آفریقایی به عادی سازی روابط بپردازد، به طوری که مقامات این کشور از جمله نتانیاهو در سالهای گذشته سفرهایی را به منظور پررنگ کردن روابط و ایجاد همکاری مالی و تجاری به کشورهای آفریقایی داشته است.

مقامات صهیونیستی همچنین تلاش دارند تا روابط مخفی خود با کشورهای جهان از جمله عربی اسلامی را علنی کنند تا به این ترتیب کشورهای دیگر عربی اسلامی نیز بدون ترس با این رژیم روابط خود را برقرار کنند. سفر اخیر نتانیاهو به عمان و انتشار اخبار دیدارهای مقامات صهیونیستی با مقامات عربی حوزه خلیج فارس از جمله امارات نشان از همین رویکرد دارد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!