سفر«یوتین» به قطر در آینده نزدیک


سفر«یوتین» به قطر در آینده نزدیک

سفیر روسیه در قطر از سفر «ولادیمیر پوتین» به دوحه برای دیدار با مقامات قطری در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «نور محمد خولوف» سفیر روسیه در قطر در مصاحبه با شبکه «روسیا الیوم» گفت: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در آینده نزدیک به دعوت «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به دوحه سفر خواهد کرد.

خولوف تاکید کرد: این سفر که زمانش مشخص نشده است، نیاز به اتخاذ زمینه چینی و آمادگی دارد و درحال حاضر هماهنگی مقامات ارشد دو کشور در این باره درحال انجام است.

سفیر روسیه در دوحه در مصاحبه با روسیا الیوم درباره روابط روسیه و قطر، محورهای اختلاف درباره بحران سوریه، فرصت های دستیبابی قطر به سامانه اس 400 روسیه، موضع مسکو درقبال بحران خلیجی، رقابت بین روسیه و قطر در بازارهای گاز جهانی و همکاری دو طرف در برگزاری جام فوتبال 2022 سخن گفت.

مسکو و دوحه از روابط مستحکمی در زمینه نظامی، امنیتی، فرهنگی و ورزشی برخوردارند. دو طرف در طول سالهای اخیر توافقنامه های مشترکی را که به تقویت روابط در زمینه های متعدد کمک کرده است، امضا کردند.

در مارس سال 2018 میلادی، امیر قطر به دعوت ولادیمیر پوتین به مسکو سفر کرد. دو طرف در این دیدار به بررسی مسئله اوضاع خاورمیانه به ویژه بحران سوریه، مسئله فلسطین اقدام کردند.

همکاری اقتصادی، نظامی و فرهنگی بین دو طرف نیز از جمله محورهای گفتگوی دو طرف بوده است.به طوری که سال گذشته به عنوان سال تبادل فرهنگی روسی – قطری اختصاص یافت.

در اوایل سال گذشته، «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر در مراسم یکصدمین سالروز تاسیس ارتش سرخ که مصادف با عید ارتش روسیه است، شرکت کرد. وی همچنین با رئیس جمهوری روسیه در این سال دیدار داشت.

قطر و رسیه در اکتبر 2017 میلادی، توافقنامه همکاری نظامی فنآوری و یاداشت تفاهم بین وزارت دفاع قطر و شرکت روسیه « Rosso Born Express » امضا کردند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا