فعالیت مساجد در حوزه فرهنگ مهدویت، افزایش یابد


فعالیت مساجد در حوزه فرهنگ مهدویت، افزایش یابد

شریعت‌پناه گفت: گسترش فرهنگ مهدویت و گفتمان انتظار در هر جامعه‌ای نیازمند همت مضاعف اهالی مسجد و روحانیون است که الحمدالله مساجد کشورمان فعالیت خوبی در این زمینه داشته‌اند.

حجت الاسلام «باقر شریعت پناه» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران موجب گسترش فرهنگ مهدویت و گفتمان انتظار در کشور شد، گفت: طی چهل سالگی که از تشکیل نظام جمهوری اسلامی می گذرد، هر روز بیش از پیش شاهد بیان و تبیین آموزه های مهدویت در جامعه هستیم.

امام جماعت مسجد حضرت عباس (ع) گفت: گسترش فرهنگ مهدویت و گفتمان انتظار در هر جامعه ای نیازمند همت مضاعف اهالی مسجد و روحانیون است که الحمدالله مساجد کشورمان فعالیت خوبی در این زمینه داشته اند و باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه چند سالی است درباره معارف مرتبط با حضرت ولی عصر(عج) در مسجد حضرت عباس(ع) خیابان خاوران، سخنرانی می کند، خاطرنشان کرد: معمولا در مساجد، جمعه ها پس از اقامه نماز مغرب و عشاء زیارت آل یاسین به یاد حضرت امام زمان(ع) قرائت می شود که در مسجد ما علاوه بر این کار ارزشمند و فرهنگی، سخنرانی مذهبی درباره مفاهیم متعالی مرتبط با مهدویت و انتظار بیان می شود.

این کارشناس در حوزه دین اضافه کرد: نهادینه شدن فرهنگ انتظار در کشور و انس بیشتر نسل جوان با حضرت امام زمان(ع) یکی از برکات انقلاب شکوهمند و فاطمی در سال 1357 بود که برای تقویت این موضوع، باید همه مساجد، هیت های مذهبی و دستگاه های دینی و فرهنگی کشور آستین همت را بالا بزنند و بیش از گذشته در این زمینه هزینه و برنامه ریزی کنند.

فعالیت مساجد در حوزه فرهنگ مهدویت، افزایش یابد

وی افزود: گسترش گفتمان انتظار حقیقی در کشورمان نیازمند تبیین مفاهیم مرتبط با این گفتمان از سوی روحانیون و مبلغان دینی و اطلاع رسانی جامعه و گسترده از سوی رسانه های جمعی است.

امام جماعت مسجد حضرت عباس(ع) گفت: تجربه نشان داده است هرجا مساجد با برنامه ریزی دقیق و متحدانه در موضوعی ورود کردند شاهد همراهی آحاد مردم با آن بودیم که تجارب انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و کمک به آسیب دیدگان در حوادث طبیعی مانند زمین لرزه، از جمله آنها است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس