نقش مساجد در پیشبرد اهداف انقلاب از موضوعات روشن است


نقش مساجد در پیشبرد اهداف انقلاب از موضوعات روشن است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در صدر اسلام تصمیم گیری ها در مساجد اتخاذ می شد، گفت: نقش مساجد در پیشبرد اهداف انقلاب برای همگان روشن بوده است.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مقام معظم رهبری در آستانه شروع چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی، در پیام مهمی ضمن تشریح آنچه که طی این چهار دهه بر ملت انقلابی ایران رفت، توصیه‌های مهمی برای شروع گام دوم انقلاب داشته اند و در خصوص فضای معنوی جامعه و نقش مساجد فرمودند:«مساجد و فضاهای دینی رونقی بی‌سابقه گرفت و صف نوبت برای اعتکاف از هزاران جوان و استاد و دانشجو و زن و مرد و صف نوبت برای اردوهای جهادی و جهادسازندگی و بسیج سازندگی از هزاران جوان داوطلب و فداکار آکنده شد.

در راستای تبیین وظیفه کارگزاران و متولیان مساجد در مرحله دوم انقلاب اسلامی با «حجت الاسلام محمدعلی موحدی کرمانی» امام جمعه موقت تهران گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه متن آن را می خوانید:

حجت الاسلام «محمدعلی موحدی کرمانی» با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب و تاکید بر نقش مساجد در 40 سال انقلاب گفت:نقش مساجد در پیشرفت اسلام از موضوعات روشن است، با نگاه به صدر اسلام و زمان پیامبر(ص) می بینیم که تمام فعالیت ها از مساجد بوده و برنامه ها، مبارزه با دشمن، پشتیبانی از جبهه ها و تصمیم گیری ها برای پشرفت از این مراکز مورد توجه قرار می گرفت.

وی اظهار کرد: جایگاه مساجد در صدر اسلام باید الگویی برای مساجد امروزی باشد، البته تاکنون هم همین گونه بوده است، چرا که شاهد این مسئله بودیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد فعال شدند و تربیت، آگاه سازی، با بصیرت و ولایی کردن مردم در این پایگاهها مورد توجه قرار گرفت، همین عاملی شد، که در برابر توطئه ها و ترفندهای دشمنان بیاستیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امام جماعت مسجد بهترین خادم مسجد است، تصریح کرد: امام جماعت نقش مهمی در روشنگری و آگاهی مردم دارد و وظیفه دارد، دشمن زمان را به مردم معرفی و توطئه های دشمنان را تبیین می کند، خوشبختانه امروز مساجد این برنامه ها در دستور کار دارند.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرک شهید محلاتی خاطرنشان کرد: امید است با تاکید مقام معظم رهبری به نقش مساجد در گام دوم انقلاب، این موفقیت ها روز به روز افزایش پیدا کند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش