امام جماعتی که جلسات اخلاق پرجاذبه ای داشت


 امام جماعتی که جلسات اخلاق پرجاذبه ای داشت

‌آیت الله خوشوقت امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) واقع در سه راه طالقانی (پیچ شمیران) در تهران و از بارزترین شاگردان اخلاق و عرفان علامه طباطبایی (ره) بود که جلسات اخلاق او بسیاری از افراد را از مناطق مختلف تهران به این مسجد جذب کرده بود.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آیت الله عزیزالله خوشوقت، مجتهد و استاد اخلاق، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) واقع در سه راه طالقانی (پیچ شمیران) در تهران و از بارزترین شاگردان اخلاق و عرفان علامه طباطبایی (ره) بود.

او که از جمله استادان برجسته اخلاق بود و سال‌ها مجلس وعظش در تهران و قم از مسئولان و مقامات کشوری گرفته تا دانشجویان و طلاب جویای حق را به سمت خود کشانده بود.

این عالم دینی تحصیل دروس مقدماتی حوزه را از مسجد معز الدوله آغاز کرد و در مدرسه لرزاده ادامه داد. سپس برای بهره بردن از استادان به نام به حوزه علمیه قم به این شهر رفت و در آنجا در مجلس دروس آیات عظام سید حسین بروجردی، سید محمد حسین طباطبایی، امام خمینی (ره) شهید محمد صدوقی، محمد مجاهدی تبریزی، سید مجدالدین قاضی دزفولی و ... شرکت کرد.

خوشوقت بعد از 13 سال تحصیل در قم به تهران بازگشت و در تهران حضور داشت و شاگردان و علاقه‌مندان او از جلسات اخلاقی استاد خود استفاده می‌کردند.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی طی حکمی از طرف حضرت امام خمینی (قدس سره) به عنوان نماینده ویژه ایشان در ستاد انقلاب فرهنگی منصوب شدند و از آن پس نیز بیشتر در زمینه های فرهنگی و ارشاد و هدایت جوانان و تربیت فضلای حوزه علمیه و دانشجویان مستعد ایفای وظیفه کردند و مسجد ایشان کانون آمد و شد جان های ارادتمند و جوانان انقلابی و پر شوری بود که از زلال صحیفه سجادیه، خطبه های نهج البلاغه، روایات و آیات و توضیح و تفسیر آیات نورانی قرآن سیراب می شدند.

وی که اوایل بهمن ماه سال ۹۱ به سرزمین وحی سفر کرد، پس از اقامت شش روزه در مدینه منوره، چهاردهم بهمن ماه برای انجام اعمال مناسک عمره مفرده به مکه مکرمه عازم شد و پس از انجام اعمال، دچار عارضه تنفسی شد و پس از ۱۷ روز بستری شدن در بیمارستانی در مکه، دوم اسفند سال ۹۱ به دیار باقی شتافت.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403