هیچ ذکری بالاتر از ترک معصیت نیست


هیچ ذکری بالاتر از ترک معصیت نیست

حجت الاسلام والمسلمین کرمی با تاکید بر اینکه هیچ ذکری بالاتر از ترک معصیت نیست، گفت: کمال انسان در عبودیت است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین کرمی امروز 29 بهمن ماه در سلسله جلسات معرفتی دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت زهرا(س) می فرمایند: تلاش کنید عمل و عبادت خالص انجام دهید؛ متاسفانه بسیاری از عبادت ها همراه با ریا انجام می شود.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: عمل انسان باید خالصانه برای خداوند باشد از این رو است که حضرت می فرمایند: سعی کنید حداقل یک عبادت خالص داشته باشید چرا که در پناه این عبادت خالص شما در دامان الهی قرار می گیرید.

وی با اشاره به اینکه تدبیر همه امور با اراده الهی انجام می شود، اذعان کرد: بهترین مصلحت ها را خداوند برای انسان فراهم می کند؛ آیت‌الله جوادی آملی در کتاب اسرار الصلاة می فرمایند: کسی اگر بخواهد صاحب عمل خالص شود باید محبوب خداوند باشد، در حدیث نورانی در کتاب شریف کافی آمده بندگان مخلص خداوند محبوب الهی هستند آنان به انجام نوافل اهتمام ویژه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کرمی با بیان اینکه انسان با انجام نوافل می تواند محبوب خداوند شود، ابراز داشت: از انسان خواسته شده علاوه بر انجام واجبات به انجام برخی مستحبات نیز اهتمام داشته باشد تا بتواند از این طریق مقرب درگاه الهی شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبراکرم(ص) به انجام نوافل و فرایض توجه ویژه داشتند از این رو لازم است ما نیز از ایشان تبعیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه قلب سلیم انسان را محبوب خداوند می کند، تصریح کرد: قلب انسان سلیم تنها جایگاه خداوند است، او همه اعمال را از سر اخلاص و با اعتقاد راسخ انجام می دهد. مخلصین هرگز عملی را برای ریا و پیدا کردن جایگاه انجام نمی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین کرمی با استناد به کلامی از آیت الله بهجت، گفت: آن مرحوم فرمودند: کمال انسان در عبودیت است اگر انسان می خواهد به کمال نهایی برسد باید بندگی خداوند به جای آورد؛ سبب عبودیت ترک معصیت است اگر کسی بخواهد موفق به انجام عبادت شود باید معصیت ها را ترک کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همچنین ایشان می فرمایند: چیزی بالاتر از ذکر صلوات وجود ندارد ولیکن هیچ ذکری بالاتر از ترک معصیت نیست. آن چیزی که انسان را به قرب الهی می رساند ترک معصیت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سبب عبودیت، ترک معصیت هم در اعتقادات و هم در عمل است. انسان باید فکر خودش را در مقام عبادت خالص کند. انسان کامل امام زمان(عج) است و تنها راه رسیدن به ایشان توسل به حضرت است و این توسل با انجام نوافل و ترک معصیت فراهم می‌شود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی