ارائه 6 هزار پیشنهاد بودجه‌ای/معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض


ارائه 6  هزار پیشنهاد بودجه‌ای/معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض

شخصیت آیت الله مومن از دیدگاه رییس مجلس، ادامه بررسی لایحه بودجه 98، لزوم پرداخت مالیات آستان قدس رضوی و بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح، ارائه 6 هزار پیشنهاد بودجه‌ای از جمله مهمترین اخبار امروز (شنبه چهارم اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، شخصیت آیت الله مومن از دیدگاه رییس مجلس، ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۸، لزوم پرداخت مالیات آستان قدس رضوی و بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح، ارائه ۶ هزار پیشنهاد بودجه‌ای از جمله مهمترین اخبار امروز (شنبه چهارم اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

جلسه علنی امروز شنبه (۴اسفند) دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی دستور جلسه علنی امروز مجلس را ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درمورد لایحه بودجه ۹۸ عنوان کرد.

همچنین بهروز نعمتی ،سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: پیش از آغاز جلسه علنی صبح امروز مجلس رأی گیری استمزاجی بین نمایندگان به عمل آمد و نمایندگان با برگزاری جلسه علنی در سه شیفت کاری برای بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ موافقت کردند.

وی خاطر نشان کرد: جلسات بررسی بودجه تا پایان هفته جاری به صورت سه شیفت خواهد بود.

ارائه 6  هزار پیشنهاد بودجه‌ای/معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض

«علی لاریجانی» در ابتدای جلسه علنی امروز (شنبه۴اسفند) مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله مومن گفت: ایشان از سابقون و از یاران با وفای امام و رهبری بودند که در همه مسیر حرکت چهل ساله انقلاب با همت بلند خود از کیان انقلاب اسلامی حمایت کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایشان در تمام دورانی که در شورای نگهبان حضور داشتند با دقت فراوان به مسؤولیت خود عمل کردند و در حوزه علمیه به تربیت شاگردان زیادی اهتمام داشتند و از ارکان استوار حوزه علمیه قم محسوب می‌شدند. رحلت این مرد بزرگ و فقیه جلیل القدر ضایعه عظیمی برای حوزه علمیه قم و مردم عزیز است. از خداوند متعادل علو درجات برای آن فقیه فقید طلب می‌کنیم و به خانواده محترم ایشان، شاگردان آن بزرگوار، حوزه‌های علمیه و مردم شریف قم تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

حجت الاسلام «عبدالحمید خدری» در جلسه علنی امروز (شنبه۴اسفند) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: طبق تبصره ۱ ماده ۸۲ آئین نامه داخلی مجلس در جلسات علنی، باید صرفاً پیشنهاداتی مطرح شود که توسط نمایندگان و کمیسیون‌ها در زمان مقرر دریافت و به چاپ رسیده باشد و با قانون برنامه مغایرت نداشته باشد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس اظهار داشت: سال گذشته که منابع ما مشخص بود و روزانه سه میلیون بشکه نفت فروش داشتیم، همه دیدیم که وضعیت اقتصادی به کجا رسید اما شرایط اقتصادی سال آینده به مراتب سخت‌تر است.

وی ادامه داد: یکی از دوستان حدود ۲۲ دقیقه از زمان مجلس را گرفت و پیشنهادی را مطرح کرد که فقط ۱۶ رأی آورد. کسانی که ادعا می‌کنند هر دقیقه مجلس هزینه زیادی می‌برد، آیا خدا را خوش می‌آید که زمان مجلس را برای طرح پیشنهادات مکرر خود هدر دهند؟ما باید هر چه سریع‌تر بودجه سال آینده را تعیین تکلیف کنیم تا به بررسی مسائل مهم‌تری چون اقتصاد کشور ورود کنیم.

«علی لاریجانی»، رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر شما خیرخواهانه است و دوستان باید رعایت کنند.

ارائه 6  هزار پیشنهاد بودجه‌ای/معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز (شنبه۴اسفند) و در بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸،در بند الف تبصره ۹ مصوب کردند به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اجازه داده می‌شود با تصویب هیأت‌های امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۳۹۷ نسبت به أخذ تسهیلات از بانک‌ها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام کنند.

طبق بند ب این تبصره صددرصد (۱۰۰%) وجوه اداره‌ شده پرداختی از محل بازپرداخت وام‌های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ تا سقف هشتصد میلیارد (۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به خزانه‌داری کل‌ کشور واریز می‌شود.

همچنین به موجب بند ح تبصره ۹ شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون، مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل چهل‌درصد (۴۰%) از هزینه امور پژوهشی خود مندرج در آن پیوست را در مقاطع سه‌ماهه به میزان بیست و پنج‌درصد (۲۵%)، به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

براساس بند الحالقی ۶ به تبصره ۹ ،در راستای تحقق ماده (۷۸) قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و در جهت اجرای اصل سی‌ام قانون اساسی، آستان قدس رضوی و آن دسته از مؤسسات و بنگاههای اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استثنای مواردی که اذن صریح ولی فقیه مبنی بر عدم پرداخت مالیات و یا نحوه تسویه آن را دارند، موظفند نسبت به واریز مالیات خود به خزانه موضوع ردیف ۱۱۰۱۱۲ اقدام کنند.

ارائه 6  هزار پیشنهاد بودجه‌ای/معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض

«بهروز نعمتی» در حاشیه جلسه علنی امروز شنبه (۴اسفند)در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به این که بالغ بر ۶ هزار پیشنهاد بودجه‌ای از سوی نمایندگان وجود دارد و اختیاراتی که آئین نامه برای ارائه پیشنهادات به نمایندگان داده است، زمانی بیش از حد معمول برای بررسی بودجه نیاز است. در سال‌های گذشته بررسی بودجه حدوداً سه هفته به طول می‌انجامید اما با وجود این پیشنهادات و روند فعلی بررسی بودجه بیش از یک ماه به طول می‌انجامد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: امروز تعدادی از نمایندگان پیشنهاد کردند که تعداد شیفت‌های بررسی بودجه را به سه شیفت افزایش دهیم که نمایندگان در رأی گیری استمزاجی با آن موافقت کردند و بر این اساس شیفت سوم بعد از نماز مغرب و عشاء تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه ادامه خواهد داشت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی درادامه جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه۴ اسفند ) و در ادامه بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه ۹۸ در جزء ۲ بند «د» تبصره ۱۱ مصوب کردند، زائران اربعین که از تاریخ بیست و چهارم شهریور ماه سال ۱۳۹۸ تا دوازدهم آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج معاف می‌باشند.

همچنین نمایندگان در جزء ۱ بند «د» تبصره ۱۱ مقرر کردند، عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات و مرزنشینان برای یک بار در طول سال بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور مصوب ۲۴/‏۱۲/‏۱۳۹۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن أخذ می‌شود.

افراد مرزنشین به کسانی اطلاق می‌شود که ساکن در روستاها و شهرهای مرزی هستند. بررسی و تأیید این موضوع با فرمانداران شهرستان‌های مرزی است.

هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر زیارتی زمینی در سال ۹۶، ۱۲,۵۰۰ تومان و برای سفر زیارتی هوایی ۳۷,۵۰۰ تومان بود./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!