قابلیت بیومتریک واتس‌اپ در سیستم عامل iOS دارای مشکل امنیتی است


رسانه کلیک – اطلاعات جدید به وجود مشکل امنیتی در قابلیت بیومتریک واتس‌اپ اشاره می کند. در همین راستا کاربران با استفاده از فیس آیدی نمی توانند امنیت این اپلیکیشن را تضمین کنند. در اوایل ماه جاری میلادی شاهد اضافه شدن یک قابلیت جدید به اپلیکیشن واتساپ در سیستم عامل iOS بودیم. این ویژگی به […] نوشته قابلیت بیومتریک واتس‌اپ در سیستم عامل iOS دارای...

رسانه کلیک – اطلاعات جدید به وجود مشکل امنیتی در قابلیت بیومتریک واتس‌اپ اشاره می کند. در همین راستا کاربران با استفاده از فیس آیدی نمی توانند امنیت این اپلیکیشن را تضمین کنند.

در اوایل ماه جاری میلادی شاهد اضافه شدن یک قابلیت جدید به اپلیکیشن واتساپ در سیستم عامل iOS بودیم. این ویژگی به کاربران اجازه می داد توسط فیس آیدی و یا تاچ آیدی امنیت این برنامه را افزایش دهند (پشتیبانی از تاچ آیدی و فیس آیدی به واتس‌اپ در iOS اضافه شد).

این قابلیت به کاربران اجازه می دهد با استفاده از یک لایه امنیتی جدید، دسترسی افراد را به پیام ها و اطلاعات خود محدود کنند. بسیاری از اپلیکیشن ها از قابلیت شناسایی بیومتریک بهره می برند.

بر اساس اطلاعاتی که به تازگی در Reddit منتشر شده، قابلیت بیومتریک واتس‌اپ دارای مشکل امنیتی است. قابلیت شناسایی بیومترک واتس‌اپ با وجود فعال بودن فیس آیدی و فیس آیدی، امنیت کاربران را تهدید می کند.

در حالی که کاربران با استفاده از فیس آیدی و تاچ آیدی سعی در محدود کردن دسترسی دیگران به اطلاعات خود دارند، این اپلیکیشن توسط صفحه اشتراک گذاری (Share Sheet) سیستم عامل آی او اس باز می شود. افراد می توانند با استفاده از این روش، این ویژگی امنیتی را دور بزنند.

قابلیت  بیومتریک واتس‌اپ در سیستم عامل iOS دارای مشکل امنیتی است

این مشکل امنیتی برای افرادی رخ می دهد که در هنگام انتخاب فیس آیدی و یا تاچ آیدی، گزینه «Immediately» را انتخاب نمی کنند. در زمان به‌کارگیری سیستم امنیتی بیومتریک، گزینه های متعددی در اختیار کاربران قرار می گیرد که برای مثال می توان به قفل کردن برنامه بعد از 1 دقیقه اشاره کرد.

در صورتی که گزینه «Immediately» را انتخاب نکنید، این مشکل امنیتی برای شما دردسرساز می شود. در حال حاضر واتس اپ در رابطه با این مشکل اظهار نظری نکرده است؛ با این حال انتظار می رود در آینده این مشکل رفع شود.

Source: ubergizmo

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا