شورای عالی فضای مجازی در خراسان جنوبی تشکیل شود


شورای عالی فضای مجازی در خراسان جنوبی تشکیل شود

مسئول سازمان بسیج رسانه استان خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم تشکیل شورای عالی فضای مجازی در استان، گفت: متاسفانه در عرصه فضای مجازی به صورت مدیریتی در استان کار جدی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سجاد رضایی» امروز (3 اسفند) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه بخشی مهمی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان است، اظهار کرد: بحث فضای مجازی اهمیت ویژه ای در پیشبرد انقلاب اسلامی دارد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه فضای مجازی بخش مهمی از زندگی حقیقی ما را در خود هضم کرده است، گفت: مدیران کشور در خصوص فضای مجازی مسئولیت دارند و باید به این عرصه فرصت ساز و در عین حال تهدیدزا توجه جدی داشته باشند.

رضایی با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی که بخش مهمی از ترافیک اینترنتی کشور را به خود اختصاص داده، افزود: طبق آمار رسمی 35 میلیون نفر ایرانی در تلگرام و 24 میلیون کاربر در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت دارند.

وی ادامه داد: تلگرام توسط یک سرمایه‌گذار صهیونیستی سیاست‌گذاری می‌شود و اینستاگرام شبکه اجتماعی خارجی و وابسته به مؤسس فیس‌بوک است که رئیس جدید آن آدام موسری، فردی صهیونیستی و اسرائیلی است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در شبکه‌های اجتماعی به دنبال تغییر مرجعیت‌های فرهنگی هستند، عنوان کرد: شبکه‌های اجتماعی خارجی در سطح کلان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و در سطوح فردی و خانوادگی تأثیرات فراوانی می‌گذارد.

رضایی بسیاری از نوسانات ارزی به شبکه اجتماعی تلگرام برمی‌گردد، افزود: همچنین در عرصه امنیتی و سیاسی بستر برخی آشوب‌های سال گذشته، توسط کانال‌های ضدانقلاب فعال در شبکه‌های اجتماعی بوده است.

به گفته بسیاری از معضلات اجتماعی که امروز درگیر آن هستیم به استفاده نادرست از شبکه های مجازی برمی‌گردد و متاسفانه مدیریت کشوری و استانی بر فضای مجازی کشور وجود ندارد.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سپاه انصارالرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی با بیان اینکه باید استفاده درست از فضای مجازی در جامعه فرهنگ سازی شود تا از بسیاری آسیب‌ها پیشگیری کنیم، گفت: امروز فعالیت و برنامه ریزی اتاق جنگ رسانه‌ای دشمن در بستر فضای‌مجازی و شبکه‌های اجتماعی باجدیت دنبال می شود و امروز خاکریز جنگ نرم به منازل مردم رسیده است.

رضایی با اشاره به اینکه شبکه سازی و جریان سازی عظیم در صدر فعالیت‌های معاندان نظام است، عنوان کرد: دشمنان براساس شبکه سازی در فضای مجازی سوژه سازی می‌کنند تا نظام اسلامی را زیرسوال ببرند.

وی بیان کرد: با استمرارسازی در فضای مجازی می خواهند نارضایی را در بین مردم تا جایی افزایش دهند تا مردم در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار دهند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه سیل میلیونی حضور مردم در 22 بهمن دشمنان را ناراحت کرده و به همین دلیل تلاش می کند از دمیدن در خاکستری کوچک آتشی بزرگ خلق کنند تا پایه های اعتقادی مردم به نظام اسلامی را ضعیف و زیرسوال ببرند، اظهار داشت: دشمن از ظرفیت فضای مجازی به شخص مقام معظم رهبری و دستگاه های وابسته به نظام حمله می کنند تا ولایت پذیری جوانان و نوجوانان را از بین ببرند.

رضایی بیان داشت: مسیح علی نژاد یک خانم ایرانی وابسته به معاندان، جریانی را در فضای مجازی به راه انداخته که زنان و خواهران بدون حجاب در جامعه از خود عکس و فیلم بگیرند تا او منتشر کنند و از آنان می خواهد با گشت‌های ارشاد وارد دعوا و جنجال شوند و فیلم آن را منتشر کنند اما برخی دختران ایرانی غافل از این هستند که قربانی اصلی این بی عفتی خودشان هستند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه در بستر فضای مجازی برنامه جدی روشنگری و آگاه‌سازی جامعه را در دستور کار قرار داده است تا سواد رسانه ای مردم افزایش یابد و استفاده درست از فضای مجازی را یاد بگیرند، گفت: از ظرفیت جوانان علاقه مند باید در جریان‌سازی، تولید محتوا و شبکه سازی استفاده شود که در راستای برگزاری کنگره ملی 2000 شهید استان خراسان جنوبی تعداد 10 هزار محتوای انقلابی تولید شده است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متاسفانه در عرصه فضای مجازی به صورت مدیریتی در استان کار جدی صورت نگرفته و بدون هیچ گونه مدیریتی در استان رها شده است، افزود: شورای عالی و کارگروه تخصصی که در ابعاد مختلف فضای مجازی فعالیت جدی انجام دهد در استان وجود ندارد و می طلبد که شورای عالی در این خصوص در استان تشکیل شود.

رضایی با تاکید بر اینکه شبکه سازی و جریان سازی در فضای مجازی دستور مقام معظم رهبری است، گفت: جوانان باید به فرهنگ درست از فضای مجازی مسلح شوند چرا که جنگ رسانه ای لحظه ای بر علیه نظام اسلامی پیاده می شود.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج