جزییات فوت فرزند علامه عسگری + علت مرگ و سوابق


جزییات فوت فرزند علامه عسگری + علت مرگ و سوابق

سید ضیاء الدین عسکری فرزند آیت الله عسکری بامداد امروز جمعه سوم اسفند 1397 درگذشت.

جزییات فوت فرزند علامه عسگری + علت مرگ و سوابق
فارس نوشت: سید ضیاء الدین عسکری فرزند آیت الله عسکری بامداد امروز جمعه سوم اسفند ۱۳۹۷ درگذشت.

دکتر سیدضیاء الدین عسکری، فرزند مرحوم آیت الله علاًمه سید مرتضی عسکری (ره) و داماد مرحوم آیت الله حاج شیخ محمود أخوان انصاری (ره) بود که علاوه بر تبار والایش از جایگاه علمی ویژه‌ای برخوردار بود که خود موجب تواضع و فروتنی و ادب گستری اش گردید. تاجایی که تمام حرکات و سَکَنات و ارتباطاتش نشان از جایگاه علمی و تبار والای او داشت.

مرحوم عسکری، از دانشکده اصول الدین بغداد که یکی از دست آورد‌های مرحوم علامه عسکری بود، فارغ التحصیل شد و پس از هجرت همراه پدر، مدارج عالیه خویش را تا دکترا در رشته زبان و ادبیات عرب در دانشگاه تهران به پایان برد. وی در ادامه مدتی در دانشگاه فردوسی مشهد، به تدریس ادبیات و زبان عرب پرداخت. سپس با دعوت از سوی دانشگاه شهید بهشتی تهران سال‌ها به تربیت دانشجو پرداخت.

مرحوم عسکری علاوه بر فعالیت‌های دانشگاهی خود سال‌ها در مؤسسه و مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی که به همت سیدمحمد کاظم بجنوردی راه اندازی شده به فعالیت و اثرگزاری پرداخت و نزدیک به دو دهه در بخش عربی این مرکز علمی، به ویراستاری و ارائه مقالات مشغول بود.

وی در طول این دوران همواره در کنار مرحوم علامه به تحقیق در اسناد و روایات و احادیث اهل بیت علیهم السلام پرداخته و یار و بازوی توانای مرحوم علامه عسکری بشمار می‌آمد.

علامه عسکرى در طول عمر با برکت خویش بیش از بیست ودو عنوان کتاب برجسته به جامعه تقدیم داشت که این مرحوم ویراستارى و خدمات فراوانى را در کنار پدر ارزانی داشت.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...