بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید


بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید

نسل جدید تویوتا کرولا خودرویی درست در زمانی درست بوده و قوای محرکه‌ی هیبریدی آن خریداران بیشتری را به این خودروی دوست‌داشتنی جذب خواهد کرد. ما سال قبل و با تست نسخه‌ی پیش‌تولیدی کرولا تحت تأثیر نسخه‌ی قوی‌تر این خودرو قرار گرفتیم اما حالا فرصت راندن نسخه‌ی هیبریدی بنزینی-الکتریکی آن فراهم شده است. در واقع... The post بررسی تخصصی تویوتا کرولا...

نسل جدید تویوتا کرولا خودرویی درست در زمانی درست بوده و قوای محرکه‌ی هیبریدی آن خریداران بیشتری را به این خودروی دوست‌داشتنی جذب خواهد کرد.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
ما سال قبل و با تست نسخه‌ی پیش‌تولیدی کرولا تحت تأثیر نسخه‌ی قوی‌تر این خودرو قرار گرفتیم اما حالا فرصت راندن نسخه‌ی هیبریدی بنزینی-الکتریکی آن فراهم شده است.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
در واقع کرولا به سه نوع قوای محرکه ارائه می‌شود زیرا علیرغم بیانیه‌ی ابتدایی منتشر شده توسط ژاپنی‌ها، تویوتا تصمیم گرفته پیشرانه‌ی 1.2 لیتری توربوی بنزینی را در برخی تریم ها نیز ارائه کند. سه نوع بدنه هم برای کرولا در نظر گرفته شده که شامل نسخه‌ی هاچبک 5 درب، استیشن و سدان کوچک (فقط هیبریدی) می‌باشد.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
البته که کرولا خودرویی جهانی و پرفروش بوده و تویوتا به خاطر افزایش هرچه بیشتر فروش آن اقدام به تولید نسخه‌ی الکتریکی شده کرده است. یک پیشرانه‌ی 2 لیتری 177 اسب بخاری در نسخه‌ی پیش‌تولیدی تست شده وجود داشت اما گزینه‌ی مرسوم‌تر و آشنایی که ارتباط نزدیکی با تویوتا پریوس و C-HR دارد همان پیشرانه‌ی 1.8 لیتری است که در این تست نیز حضور دارد. کل قدرت قوای محرکه برابر با 120 اسب بخار و گشتاور آن نیز برابر با 142 نیوتون متر است که البته با حضور واحد الکتریکی به 163 نیوتون متر هم می‌رسد.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
پرفورمنس پیشرانه‌ی 1.8 لیتری تویوتا قابل‌احترام بوده اما خب تا همین حد می‌توان آن را تعریف کرد و نه بیشتر. کرولای مجهز به این پیشرانه شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت حدود 11 ثانیه‌ای داشته که تنها کمی سریع‌تر از فولکس‌واگن گلف مجهز به پیشرانه‌ی 1 لیتری 84 اسب بخاری می‌باشد.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
اما همچون همیشه، برگ برنده‌ی تویوتا مصرف سوخت و راندمان محصول جدیدش است. حتی در تست‌های سخت‌گیرانه‌تر WLTP، کرولا مصرف سوخت بین 4.3 تا 5.1 لیتری داشته و آلایندگی دی‌اکسید کربن آن نیز تنها 73 گرم در هر کیلومتر می‌باشد.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
کرولا در بریتانیا با 4 تریم عرضه می‌شود که نسخه‌ی پایه‌ی آن آیکون نام داشته و با تجهیزاتی همچون رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی، چراغ‌های جلوی LED، صندلی‌های جلوی گرم شونده، صفحه‌نمایش 8 اینچی، دوربین دنده‌عقب، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و… ارائه شده است. مدل آیکون تِک علاوه بر تجهیزات قبلی از ناوبری و کنترل صوتی بهره برده و صفحه‌نمایش پشت آمپرهای آن بجای 4.2 اینچی مدل پایه از نوع 7 اینچی است. این نسخه همچنین به حسگرهای پارک مجهز شده است.


مدل‌های دیزاین کرولا از رینگ‌های 17 اینچی، برف‌پاک‌کن‌های خودکار و آینه‌های جانبی برقی، شیشه‌های عقب تیره و مه شکن‌های LED برخوردار هستند. نهایتاً به مدل پرچم‌دار اکسل می‌رسیم که صندلی‌های جلوی اسپورت، پوشش چرمی کابین و رینگ‌های 18 اینچی وجه تمایزش است.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
قیمت مدل‌های هیبریدی کرولا از 23750 پوند آغاز می‌شود هرچند مدل 2 لیتری آن تنها با دو تریم فول یاد شده در دسترس است بنابراین قیمت آن از 27550 پوند آغاز و به 29070 پوند می‌رسد. این نسخه حدود 1900 پوند گران‌تر از کرولا هیبریدی 1.8 لیتری حاضر در تست ماست.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
کرولای 1.8 لیتری در جاده خودرویی متناقض است. پلتفرم TNGA جدید این خودرو کاملاً خوب بوده و یکی از نقاط قوت آن مرکز ثقل پایین‌تر است. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع چند اتصالی بوده و عملکرد آن به نوعی بین فوکوس و گلف می‌باشد ولی نه چابکی و نشاط فورد را دارد و نه راحتی بالای گلف را.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
البته زمانی که به این موضوع فکر کنید هنوز هم آن را جذاب خواهید دانست. کرولا در پیچ‌ها پایدار بوده و در اکثر مسیرهای ناهموار هم پایداری و خونسردی خود را حفظ می‌کند. انتخاب مدل و رینگ و لاستیک مناسب می‌تواند به بهبود این وضعیت کمک کند و این وضعیت با وجود رینگ‌های 17 و 18 اینچی در خودروی تست خود را نشان می‌دهد. البته دوست داشتیم پاسخ بیشتری از کرولا در اولین پیچ مسیر دریافت کنیم اما جدای از این موضوع فرمان به‌طور لذت بخشی مستقیم بوده هرچند ارتباط زیادی ندارد.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
امیدهای زیادی به رانندگی درگیر کننده و هیجان‌انگیز کرولا داشتیم اما متأسفانه قوای محرکه‌ی هیبریدی این خودرو چندان جالب نیست. تویوتا همچنان به بهبود گیربکس CVT مدل‌های هیبریدی خود ادامه می‌دهد اما نمی‌توان این حقیقت را پنهان کرد که رفتار پیشرانه ارتباط مستقیمی با آنچه پای راستتان انجام می‌دهد ندارد.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
اما یک اخطار وجود دارد. اگر با کرولا به دنبال هیجان در جاده‌های پرپیچ‌وخم باشید ناامید خواهید شد؛ اما وقتی رانندگی ریلکس و آرامی را داشته باشید شاهد راندمان بالای کرولا خواهید بود. در سواری‌های نرم و بدون عجله کرولا همانند خودرویی مجهز به گیربکس مبدل گشتاور اتوماتیک عادی حس می‌شود. این خودرو در شهر بهترین عملکرد را به نمایش می‌گذارد، جایی که سبک رانندگی صبورانه به شما اجازه خواهد داد اصلاً نیازی به استفاده از پیشرانه بنزینی در اکثر تقاطع‌ها و چراغ‌قرمزها نداشته باشید.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
و اگر شما در سرعت گرفتن کمی صبور باشید پیشرانه‌ی 1.8 لیتری کرولا با رفتار خونسرد خود پاداش شما را خواهد داد. صدای جاده بیشتر از آن چیزی است که ما دوست داریم اما صدای باد در سرعت 110 کیلومتر در ساعت به خوبی سرکوب شده است. در دور بالاتر از 2 هزار پیشرانه هم شاهد آرامش خوب این قلب آهنین هستیم.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
داخل کابین متریال مناسب و طراحی منطقی و هوشمند ترکیب شده است. سرانجام ساعت LCD مشهور تویوتا ناپدید شده و جای خود را به صفحه‌نمایش جدیدی داده است. فضای عقب کرولا جادارترین کلاس خود نیست و اشکودا اوکتاویا از این نظر کاملاً برتر است اما خب تقریباً می‌توان آن را با فوکوس یا آسترا مقایسه نمود.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
فضای بار هم خیلی ما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. فضای بار نسخه هیبریدی کرولا 361 لیتر است که حدود 20 لیتر بیشتر از فوکوس بوده ولی 100 لیتر کمتر از اشکودا اسکالای جدید می‌باشد. شایان ذکر است مدل‌های 2 لیتری کرولا تنها 313 لیتر فضای بار دارند که به خاطر قرار گرفتن باتری 12 ولتی در زیر کف صندوق است.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
تویوتا در کابین از تکنولوژی‌های خوبی استفاده کرده اما هنوز هم یک جای کار می‌لنگد. صفحه‌نمایش 8 اینچی این خودرو بهتر از اکثر محصولات اخیر این خودروساز بوده اما اینترفیس آن هنوز هم قدیمی و از مد افتاده است. همچنین خبری از اندروید اتو یا اپل کارپلی نیست بنابراین شما حتی نمی‌توانید از سیستم مدنظر خودتان استفاده کنید. مقامات تویوتا می‌گویند این ارتباط گوشی هوشمند در راه است و ما شایعاتی درباره‌ی نصب اندروید اتو و اپل کارپلی تا سال 2020 شنیده‌ایم.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
البته تویوتا امیدوار است کرولا بتواند از نظر هزینه‌های مالکیت و سواری نظرها را به خود جلب نماید. آلایندگی دی‌اکسید کربن این خودرو کاملاً مناسب شرکت‌ها و ناوگان‌ها بوده چراکه مالیات کمتری در پی خواهد داشت. این خودرو همچنین با گارانتی 5 ساله/160 هزار کیلومتر تویوتا عرضه می‌شود.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
پیشنهادهای اولیه‌ی تویوتا بسیار امیدوارانه نشان می‌دهند. بر پایه‌ی سپرده‌ی 27 درصدی تویوتا، مدل دیزاین هیبرید 1.8 لیتری کرولا که در تست حضور داشته با اقساط ماهانه‌ی 225 پوندی در دسترس است؛ و یک خریدار ناوگانی می‌تواند در سه سال 1500 پوند صرفه‌جویی مالیاتی در مقایسه با گلف یا آسترا داشته باشد.

بررسی تخصصی تویوتا کرولا 2019 جدید
کرولا چندین دهه است که عنوان بهترین هاچبک خانوادگی تویوتا را یدک می‌کشد چراکه ترکیبی از آرامش برجسته در شهر و همچنین کابین راحت، هندلینگ دقیق و کیفیت ساخت مناسب می‌باشد. این خودرو در مقایسه با دیگران از برخی نقاط ضعف رنج می‌برد و قوای محرکه‌ی هیبریدی آن نیز برای رانندگان مشتاق مناسب نیست. سیستم اطلاعات سرگرمی کرولا هم جالب نیست اما خریداران شاید این نکات را نادیده بگیرند و بجای آن تحت تأثیر آلایندگی و هزینه‌های مالکیت کم کرولا قرار گیرند.

مشخصات تویوتا کرولا 1.8 هیبرید CVT دیزاین

قیمت: 25825 پوند پیشرانه: 4 سیلندر 1.8 لیتری بنزینی-الکتریکی هیبرید قدرت: 120 اسب بخار گیربکس: CVT، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 10.9 ثانیه حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 5.1 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا