خیابان ولیعصر (عج) ثبت جهانی می‌شود


خیابان ولیعصر (عج) ثبت جهانی می‌شود

شهردار تهران از ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج) خبر داد

خیابان ولیعصر (عج) ثبت جهانی می‌شودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، پیروز حناچی در آئین کاشت هزار و ۱۰۰ اصله درخت چنار در تقاطع خیابان ولیعصر (عج) و بهشتی که امروز (جمعه ۳ اسفند ) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: از آنجایی که قطع درخت طبق سخنان پیامبر (ص) مشابه قتل انسان است، ما تلاش می‌کنیم که به توسعه فضای سبز عمل کنیم.
وی با بیان اینکه این طرح احیای چنار‌های خیابان ولیعصر (عج) است، افزود: خیابان ولیعصر (عج) از خیابان‌های نادر در جهان است و ما هم به میراث فرهنگی درخواست ثبت جهانی آن را ارائه داده‌ایم.
شهردار تهران با بیان اینکه تعداد درختان خیابان ولیعصر (عج) در گذشته ۱۸ هزار اصله بود و اکنون به ۱۵ هزار اصله درخت رسیده است، تصریح کرد: پارسال ۷۴۰ درخت چنار در خیابان ولیعصر (عج) احیا شد که به غیر از ۱۶ اصله، همه آن‌ها تا امروز در سلامت کامل به سر می‌برند‌.
حناچی گفت: امسال هم از پارک وی تا راه آهن، ۱۱ هزار اصله درخت غرس می‌شود.
وی با بیان اینکه ۳ باغ توسط شهرداری و ۲ باغ هم با همکاری بنیاد مستضعفان از محل وجوهاتی که به سبب قطع درخت از مردم گرفته می‌شود، خریداری کرده‌اند، گفت: درختان تأثیر مهمی در پاکیزگی هوا دارند و آمار‌ها نشان می‌دهد آلودگی هوا ۲۰ درصد کاهش یافته است.
شهردار تهران ادامه داد: درختان چناری که امروز کاشته شده ۱۶ ساله هستند و نهال نیستند و نگهداشت این درختان برای ما بسیار با اهمیت است.
حناچی با اشاره به کمربند سبز تهران گفت: این طرح در هزار و 250 هکتار در دامنه جنوبی البرز کلنگ خورده و ۸۰۰ هزار درخت در آن کاشته می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس