2 میلیون اصله درخت در شهر تهران کاشته می‌شود


2 میلیون اصله درخت در شهر تهران کاشته می‌شود

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از کاشت 2 میلیون اصله درخت در هفته درختکاری در شهر تهران خبر داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی محمد مختاری رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در آیین کاشت هزار و 100 اصله درخت در خیابان ولیعصر (عج) که امروز (جمعه ۳ اسفند) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته درختکاری، ۲ هزار اصله درخت در منازل شهروندان تهرانی کاشته شد.
وی ادامه داد: پیش از انقلاب سرانه فضای سبز برای هر نفر زیر یک مترمربع بود، اما امروز بیش از ۱۶ مترمربع است و تلاش می‌کنیم که توزیع فضای سبز در شهر تهران عادلانه انجام شود، به همین منظور برای تملک باغات مناطق مرکزی شهر تهران برنامه‌ریزی کرده ایم.
رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: احداث پارک‌ های محله‌ای را یکی از کار‌های سازمان است که به موجب آن شهر وندان در کوتاه‌ترین مدت به فضای سبز دسترسی داشته باشند.
مختاری با اشاره به کمربند سبز شهر تهران افزود: این کمربند در دامنه جنوبی کوه البرز و به طول ۲۵ کیلومتر است که یک هزار و ۲۵۰ هکتار زمین دارد و ۸۰۰ هزار درخت که نسبت به کم آبی مقاوم هستند و منابع آن از پساب تصفیه خانه‌ها تأمین می‌شود، کاشته خواهد شد.
رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه در هفته درختکاری ۲ میلیون اصله درخت در تهران کاشته می‌شود، گفت: از روز ۱۵ اسفند، هر روز با همکاری یک وزارتخانه آئین کاشت درخت خواهیم داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403