امید خوشبینانه به آینده مهمترین توصیه رهبری به جوانان است


امید خوشبینانه به آینده مهمترین توصیه رهبری به جوانان است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: نگاه و امید خوشبینانه به آینده مهمترین توصیه مقام معظم رهبری به جوانان در دوره دوم انقلاب است که باید جوانان دلسوز بطور ویژه به آن توجه کنند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: 40 سال از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت نورانی می گذرد و امروز همان اندیشه امام خمینی (ره) را می توان در بیانیه دوم نظام اسلامی توسط مقام معظم رهبری یافت.
وی گفت: ایشان در این بیانیه خطاب به مردم بخصوص قشر جوان خواستار حراست از انقلاب و آرمان های آن شدند و افزودند جوانان با انگیزه انقلابی باید دوره دوم انقلاب را به آرمان تمدن نظام اسلامی و ظهور حضرت حجت (عج) نزدیک کنند.
خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه برای رسیدن به این آرمان باید تلاش و مجاهدت کرد اظهار داشت: این نخستین و ریشه ای ترین جهاد جوانان و نوجوانان با عبرت به گذشته در دوره دوم است.
وی یادآور شد: جوانان امروز در زمانی زندگی می کنند که حاکمیت ولایی وجود دارد و باید تلاش کنند که این حاکمیت زمینه ساز حکومت امام عصر شود.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تردید و شک در مسیر نورانی حق انسان را منحرف می کند، گفت: شناخت مسیر حق از توصیه های خدا در قرآن است.
وی با اشاره به این سخن امام خمینی که به خواست خدا دست ستمگران را می شکنیم و با صدور انقلاب که انقلاب راستین است به سیطره و ظلم جهانخواران خاتمه می دهیم افزود: امروز بخش عظیمی از این سخن محقق شده است و برای تداوم آن جوانان وظیفه دارند.
حجت الاسلام نوفرستی اظهار داشت: انقلاب فقط یک تغییر حکومت نیست بلکه امام می فرماید در راستای این انقلاب باید راه را برای منجی عالم بشریت فراهم کرد.
وی گفت: تمام دستگاه هایی که در کشور ما توسعه یافته اند باید خود را با عملکرد مناسب انقلابی برای ملاقات حضرت مهدی محیا کنند و امام خمینی (ره) حجت را بر ما تمام کرد.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: امام راحل خطاب به مستضعفان جهان توصیه می کنند که به پا خیزند و حق را با چنگ و دندان بگیرند و از هیاهوی حکام جنایتکار نترسند زیرا آنها دسترنج شما را به استکبار تقدیم می کنند.
وی بیان کرد: افراد متعهد زیر پرچم پرافتخار اسلام باید در مقابل ظلم به پا خیزند و به سوی دولت اسلامی به پیش روند و این ماموریتی است که امام به مستضعفان جهان داد.
حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه قبل انقلاب 2 بلوک شرق و غرب جهان را اداره می کردند تصریح کرد: در آن زمان کسی گمان نهضت بزرگ دینی را نمی برد اما انقلاب اسلامی با قدرت پا به میان گذاشت و دین و دنیا را با آغاز عصر جدیدی مطرح کرد.
وی گفت: دیگران هزاران سال حاکم بودند اما شما در 40 سال چه دستاوردهایی با همه دست اندازی های دشمن داشتید، پیروزی در سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورهای اسلامی از دستاوردهایی است که انقلاب داشته است و ما هم باید با تقوا و همراهی، دوره دوم انقلاب را با همراهی ولایت فقیه به سرمنزل مقصود برسانیم.
خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: در تاریخ مسلمانان واقعی تا زمان انقلاب تلاش کردند و امروز هم شاهد مجاهدت های چهل ساله در ورای زحمات وارثان در مقابل مستکبران هستیم که امیدواریم نتیجه این مجاهدت ها پاک شدن جوامع اسلامی از وجود فاسدان باشد.
وی همچنین با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در عملیات خیبر، فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را به نمازگزاران تبریک گفت و افزود: امیدواریم با الگوگیری از سیره فاطمه زهرا همواره پشتیبان امام و انقلاب باشیم.
3215*3028

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی پرسپولیس را تحریم شد!