کپی از روی دست بنز؛ فهرست خودروهای چینی که ظاهری آلمانی دارند


کپی از روی دست بنز؛ فهرست خودروهای چینی که ظاهری آلمانی دارند

چینی‌ها علاقه زیادی به کپی کردن از روی دست دیگران دارند تا جایی که حتی عجایب هفت‌گانه جهان را نیز به شکل حیرت‌انگیزی کپی کرده‌اند. در دنیای خودروسازی نیز همواره یکی از اصول اولیه ساخت خودرو در چین پیدا کردن یک نمونه خارجی موفق و کپی کردن از روی آن بوده است. دراین‌بین تقریباً تمام خودروسازی‌های بزرگ با نمونه‌های عجیب‌وغریب چینی کپی شده‌اند. مرسدس بنز نیز از این موضوع در امان نمانده است.

جیلی مری ۳۰۰ یا مرسدس بنز کلاس C نسل سوم؟

شرکت جیلی برای طراحی ظاهر مری ۳۰۰ خصوصاً در نمای جلوپنجره و چراغ‌ها نهایت سعی خود را برای کپی کردن از مرسدس بنز کلاس C به کار بسته است. این خودروسازی چینی حتی به آرم ستاره آلمان‌ها هم توجه کرده و دقیقاً مانند خودروهای مرسدس آن را طراحی کرده است. البته نیاز به گفتن نیست نمونه کپی کلاس C جیلی هیچ حرفی برای گفتن ازلحاظ کیفیت ساخت و عملکرد فنی در برابر کلاس محبوب C و در زمان عرضه نیز تأثیری بر خرید و فروش مرسدس بنز کلاس C در این کشور نگذاشت.

Hongqi یا مرسدس بنز میباخ ۶؟

Hongqi یکی از برندهای زیرمجموعه خودروسازی چینیFAW که بیشتر مشغول تولید کانسپت های الکتریکی است در جدیدترین نمونه از کپی کردن‌های چینی‌ها خودرو کانسپت میباخ ۶ مرسدس بنز را کپی کرده است. در این افتخارآفرینی تازه چینی‌ها وارد مرزهای جدیدی شده‌اند و حتی خودرویی که در حد یک طرح است و به تولید انبوه نرسیده را نیز کپی کرده‌اند.

کپی از روی دست بنز؛ فهرست خودروهای چینی که ظاهری آلمانی دارند

میباخ ۶ یکی از مهم‌ترین و البته زیباترین طرح‌های مفهومی ارائه‌شده از سوی مرسدس بنز است. تجربه ثابت کرده است هرگاه مرسدس بنز طرح مفهومی خاصی را معرفی کرده احتمالاً در حال پیاده‌سازی مراحل اولیه تولید انبوه آن است. به همین دلیل Hongqi با آگاهی از این موضوع پیش‌دستی کرده و قبل از سایر کمپانی‌های چینی محصول آینده نه‌چندان دور مرسدس بنز را بازسازی کرده است و از همین‌الان قصد دارد بازار فروش مرسدس بنز میباخ را در چین با محصولات خود تحت تأثیر قرار دهد که البته این موضوع بیشتر به یک شوخی شباهت دارد.

BAIC BJ80 یا مرسدس بنز کلاس G؟

کپی از روی دست بنز؛ فهرست خودروهای چینی که ظاهری آلمانی دارند

کلاس G مرسدس بنز یکی از شناخته‌ترین زبان‌های طراحی را در بین تمام کلاس‌های این خودروسازی آلمانی دارد که کاملاً از سایر کلاس‌ها متمایز است. این طراحی زیبا، با اصالت و نمادین در نمایشگاه خودرو و تجهیزات خودروی چین در ظاهری جدید و توسط BAIC BJ80 بازسازی شد. بایک تولیدکننده خودروهای مرسدس بنز در چین است و طراحان این شرکت تصمیم گرفتند با الهام گرفتن! از کلاس G خوش‌نام، خودرو جدیدی تولید کنند. جالب است که بدانید چینی‌ها قیمت مرسدس بنز کلاس G را دلیل ساخت خودرو ارزان خود اعلام کرده بودند. این موضوع باعث تعجب مدیران خودروسازی آلمانی حاضر در نمایشگاه بین‌المللی خودرو چین شد. البته با ادامه روند همکاری این دو شرکت در چین احتمالاً باید به ساخته‌شدن نمونه‌های کپی از مرسدس بنز توسط بایک عادت کنیم!

Bamin یا مرسدس بنز W123

سابقه کپی کردن خودرو در چین بیش از چیزی است که فکر می‌کنید. در دهه هشتاد مرسدس بنزهای اتاق W123 سلاطین جاده‌های اروپا محسوب می‌شدند. در اروپای شرقی و آسیا نیز از این خودروها استقبال بسیار خوبی به عمل آمد و بازار فروش مرسدس بنز W123 در این کشورها رونق بسیار خوبی داشت. هم‌زمان با پایان دوران این اسطوره آلمان‌ها Bamin یک شرکت سازنده خودرو متعلق به ارتش چین تصمیم به کپی کردن این خودرو و ساخت این خودرو گرفت. جالب است که بدانید این خودرو را بانام BAMIN W123 به بازار عرضه کردند و زحمت عوض کردن نام آن را نیز نکشیدند.

Beijing Auto Shenbao D320 یا مرسدس بنز کلاس E؟

مرسدس بنزهای کلاس E جزو پرفروش‌ترین خودروهای مرسدس بنز در سراسر جهان محسوب می‌شوند. خودروهای این کلاس طراحی‌های زیبا و لوکسی دارند که البته قیمت آن‌ها نیز نسبتاً بالا است و تعداد زیادی از افراد توانایی خرید آن‌ها را ندارند. Beijing Auto Shenbao D320 یک‌راه حل فوق‌العاده برای افرادی است که توانایی خرید مرسدس بنز کلاس E را ندارند. طراحان چینی با زحمت شبانه‌روزی توانسته‌اند حتی تک‌تک خطوط روی بدنه کلاس E را نیز کپی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش