تولید کنسول پلی‌استیشن ویتا به زودی در ژاپن پایان می‌یابد


تولید کنسول پلی‌استیشن ویتا به زودی در ژاپن پایان می‌یابد

شرکت سونی به تازگی اعلام کرده که تولید کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا به زودی در کشور ژاپن پایان می‌یابد و باید پایان عمر این کنسول را مشاهده کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب‌سایت گیمشات همراه باشید. اگر اخبار کنسول‌های سونی را دنبال می‌‌کرده‌اید، قطعا می‌دانید که پیش از این، خبر توقف تولید کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا اعلام شده بود و می‌دانستیم...

شرکت سونی به تازگی اعلام کرده که تولید کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا به زودی در کشور ژاپن پایان می‌یابد و باید پایان عمر این کنسول را مشاهده کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب‌سایت گیمشات همراه باشید.

اگر اخبار کنسول‌های سونی را دنبال می‌‌کرده‌اید، قطعا می‌دانید که پیش از این، خبر توقف تولید کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا اعلام شده بود و می‌دانستیم که عمر این کنسول دستی قرار است در سال 2019، به کلی به پایان برسد و پشتیبانی فعالی از آن صورت نخواهد پذیرفت. با این که تولید کنسول پلی‌استیشن ویتا تقریبا در تمام نقاط جهان متوقف شده و تنها ژاپن، به عنوان بازاری فعال برای این کنسول باقی مانده است، سونی با یک اعلام رسمی، می‌خواهد تولید ویتا در این منطقه را نیز به سرانجام برساند. کنسول پلی‌استیشن ویتا قطعا از آن دست کنسول‌هایی است که شاید موفقیت خوبی را در سطح جهانی به دست نیاورد، اما بازی‌بازان ژاپنی، طرفدارا دو آتشه آن بودند و تا کنون نیز این کنسول را به مقدار مطلوبی خریداری می‌کردند. با این حال، طبق اعلامیه رسمی وب‌سایت ژاپنی پلی‌استیشن، تولید و ارسال دو مدل باقی مانده از پلی‌استیشن ویتا، یعنی مدل‌های 2000 مشکی و آبی، به زودی به پایان خواهد رسید.

هنوز تاریخ مشخص و دقیقی برای توقف روند تولید کنسول پلی‌استیشن ویتا در ژاپن اعلام نشده اما طبق اطلاعاتی که وب‌سایت Gematsu (اولین منبعی که این خبر را پوشش داد) منتشر کرده، می‌توان زمان حدودی را حدس زد. اگر یادتان باشد، فاصله بین اعلام خبر توقف تولید برای کنسول پلی‌استیشن 3 تا توقف کامل تولید این کنسول، حدود 2 ماه بود و حالا می‌توان این گونه حدس زد که کار پلی‌استیشن ویتا نیز در چنین فاصله‌ای به طور کامل به پایان می‌رسد.

کنسول پلی‌استیشن ویتا، قطعا یک زندگی و طول عمر سخت و پردردسر داشت. زمانی که شرکت سونی این کنسول دستی را برای بار اول در سال 2012 منتشر کرد، همه از سخت افزار قدرتمند این کنسول در آن زمان شگفت زده شده بودند و عناوین انحصاری و ترد پارتی بسیار خوب و جذابی نیز که برای آن عرضه می‌شد، نوید یک کنسول موفق برای سونی را می‌داد. با این حال، پشتیبانی از پلی‌استیشن ویتا خیلی زود توسط سونی کمرنگ شد و در چند سال اخیر، نه تنها عنوان فرست پارتی خوبی را برروی آن مشاهده نکردیم، بلکه بسیاری از استودیوهای ترد پارتی نیز این کنسول دستی را فراموش کرده‌اند. پلی‌استیشن ویتا در قدم اول، در رقابت با کنسول‌های دستی، مانند کنسول دستی 3DS از شرکت نینتندو ناموفق بود، در دنیای گوشی‌های هوشمند نتوانست به آن خوبی که باید، دیده شود و در سال 2017 نیز با انتشار کنسول نینتندو سوییچ که قابلیت‌های ترکیبی و منحصر به فرد آن همه را جذب کرد، کنسول دستی سونی به کلی فراموش شد و فروش بسیار ناچیزی را آن هم تنها در کشور ژاپن تجربه کرد.

قطعا دلیل اول عدم موفقیت طولانی مدت کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا، سونی و سیاست‌های این شرکت در قبال این کنسول دستی بوده است. پلی‌استیشن ویتا که از زمان خود جلوتر بود، شاید آخرین کنسول قابل حملی باشد که سونی در بازار جهانی منتشر کرده است.

نظر شما در مورد توقف تولید کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا در کشور ژاپن چیست؟
' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
تولید کنسول پلی‌استیشن ویتا به زودی در ژاپن پایان می‌یابد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟