تقویت تخمدان قبل از بارداری، چهار نوع ماساژ


تقویت تخمدان قبل از بارداری، چهار نوع ماساژ

درصورتی که یک زوج به مدت 12 ماه رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشند و باردار نشوند نابارور هستند.

درصورتی که یک زوج به مدت 12 ماه رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشند و باردار نشوند نابارور هستند. حدود یک سوم موارد ناباروری به علت مشکلات بهداشتی زنان ایجاد می شود. خوشبختانه راه حل کاملا امن برای بسیاری از مشکلات بهداشتی که منجر به ناباروری در زنان می شود، وجود دارد.
ماساژ قبل از بارداری چیست؟
ماساژ باروری یک درمان باروری طبیعی است که برای کمک به زنان در نظر گرفته شده است. این مجموعه ای از تکنیک های ساده ماساژ مانند چی نای تانگ (ماساژ ارگان آسیایی)، طب فشاری، رفلکسولوژی، ماساژ بافت های عمیق و ماساژ درمانی برای حمایت از چرخه قاعدگی، سلامت باروری و باروری شماست.
هنگامی که یاد بگیرید این تکنیک های ماساژ را برای خودتان استفاده کنید، می توانید به توانایی خود برای باردار شدن کمک کنید. ماساژ باروری کمک می کند با ذهن و بدن خود ارتباط برقرار کنید، در نتیجه نیروهای بهبود می توانند سلامت روانی، جسمی و احساسی شما را افزایش دهند. این امر به شما کمک می کند در برخورد با اضطراب و ترس از سلامت باروری خود، قوی تر شوید.
بنابراین، ماساژ باروری میتواند راه موثر و ارزان برای افزایش باروری بدن شما باشد تا به کاهش خطرات نازایی کمک کند. مزایای سلامت فیزیکی ماساژهای درمانی عبارتند از:
-تقویت اندام های تولید مثل شما
-آمادگی عضلات برای زایمان
-پاک کردن لوله های فالوپ به طوری که تخمک و اسپرم می تواند بدون دخالت حرکت کنند
-بهبود هضم و مبارزه با هر گونه ناراحتی در داخل و اطراف شکم
-جلوگیری از افسردگی و استرس و ترویج آرامش
-حذف بافت های ناخواسته به ویژه کسانی که از آسیب های لگن و قاعدگی قبلی رنج می برند
-کمک به تغییر محل رحم کج
-ایجاد جنبشی که به از بین بردن کیست های ناشی از سندرم تخمدان پلی کیستیک کمک می کند
-کاهش گرفتگی های دردناک در طول قاعدگی
-تنظیم چرخه قاعدگی و حل مسائل مانند چرخه کوتاه مدت یا بلند مدت قاعدگی
-کمک به کبد در سم زدایی از بدن و تمیز کردن هورمون های اضافی
-کاهش انعقاد در طول قاعدگی
-شکستن چسبندگی لگن و تحریک گردش خون برای بهبود سریع زخم ها

4 نوع ماساژ قبل از بارداری برای تقویت تخمدان ها
با پیروی از این دستورالعمل ها، به راحتی می توانید نحوه انجام ماساژ باروری را بر روی بدن خود یاد بگیرید.
گام اول برای داشتن یک ماساژ خوب باروری، یادگیری نحوه قرار گیری اندام های تولید مثل است. شما با استفاده از این تکنیک یاد می گیرید چگونه رحم و تخمدان خود در ماساژ باروری قرار دهید. هدف اصلی این روش کمک به ترویج جریان بهینه از خون غنی از اکسیژن به تخمدان، اندام مسئول تامین تخمک برای باروری، می باشد.
قرار گیری اندام های تولید مثل
رحم : انگشت شست خود را در ناحیه ناف قرار دهید و انگشتان باقی مانده را به سمت استخوان شکم تان بکشید. انگشتان دست باید یک شکل مثلثی را ایجاد کنند. رحم شما در جایی قرار دارد که انگشتانتان یکدیگری را ملاقات می کنند.
تخمدانها : 4 اینچ پایین تر از ناف و 3 اینچ به سمت چپ و راست را اندازه گیری کنید. این محلی است که تخمدانها قرار دارند.

تقویت تخمدان قبل از بارداری با ماساژ
1. ماساژ اندام های تولید مثل
این قسمت از ماساژ باروری به منظور تحریک اندام های گوارشی و تولید مثل می باشد. این ماساژ را می توان هر روز صبح و عصر انجام داد.
-بر روی یک سطح راحت، اما محکم دراز بکشید. کمی زانوهای خود را خم کرده یا آنها را روی بالش بگذارید.
-یک نفس عمیق بکشید و سپس نفس را بیرون بدهید.
-حالا دستها را مالش دهید تا پوست کف دست ها گرم شود و روغن ماساژ مانند روغن زیتون یا بادام بردارید.
-به آرامی چشم ها را ببندید و به آرامی تنفس کنید. به آرامی دم و بازدم را سه بار انجام دهید.
-خود را در محیطی تجسم کنید که به شما احساس آرامش می دهد.
-کف دست خود را روی شکم خود قرار دهید؛ درست بالای ناف. کف دست دیگرتان را بالا قرار دهید و سه یا چهار نفس عمیق و آرام بکشید.
-به آرامی با کف دست حرکات دایره ای انجام دهید و از شکم به سمت استخوان لگن حرکت کنید و سپس به شکم بازگردید. این کار را حداقل 30 بار تکرار کنید.
-حالا کف دست خود را روی هر طرف شکم درست زیر دنده های خود قرار دهید و به سمت معده تان ماساژ دهید. از ماساژ ملایم استفاده کنید و همیشه از بالا به پایین ماساژ دهید. می توانید این حرکات را هر چند بار که دوست دارید تکرار کنید، اما مطمئن شوید حداقل 10 را انجام می دهید.
2. ماساژ برای باروری
این ماساژ را باید هر روز به مدت 15 دقیقه انجام دهید. قبل از شروع این ماساژ، اطمینان حاصل کنید مثانه شما خالی است.
-کف دست خود را به هم بمالید تا گرم شود و روغن ماساژ بر روی دستان اعمال کنید.
-محل رحم را تعیین کنید
-از نوک انگشتان خود استفاده کنید و به آرامی یک فشار ملایم بر روی شکم خود در لبه بالایی رحم اعمال کنید.
-حالا از فشار متوسط تا شدید بر منطقه لگن خود اعمال کنید و به آرامی با حرکات دایره ای اطراف شکم خود را ماساژ دهید. در حال ماساژ دادن، همیشه دست های خود را در جهت عقربه های ساعت حرکت دهید.
-مکان هایی را پیدا کنید که احساس سفتی دارند. عمیقا نفس را داخل بدهید و اجازه دهید منطقه لگن شل شوند. سعی کنید رحم، لوله های فالوپ، و تخمدان های خود را مجسم کنید و انرژی مثبت به سمت آنها بفرستید. حالا دهان خود را باز کنید و فک خود را شل کنید؛ این امر کمک خواهد کرد که تمام استرس هایی که در لگن شما ایجاد شده است برطرف شود.
-این ماساژ را به آرامی با فشار دادن به پایین و بالا برای حداقل 20 عدد ادامه دهید.
نکته: این ماساژ باید فقط بین مراحل قاعدگی و تخمک گذاری انجام شود. این ماساژ نباید در طول پریودی، در طول مرحله لوتئال پس از تخمک گذاری و یا در دوران بارداری انجام شود. در صورت احساس درد و یا ناراحتی در هنگام ماساژ دادن، فورا ماساژ را متوقف کنید.

3. ماساژ رحم
این ماساژ بسیار مفید است زیرا در بسیاری از زنان رحم به خاطر شیوه نادرست زندگی و عدم ورزش به مکان نامناسب منتقل شده است.
-روی یک سطح صاف و راحت دراز بکشید و یک کوسن کوچک زیر زانوی خود قرار دهید تا پشتتان آرام شود.
-به آرامی نوک انگشتان خود را روی استخوان شکم تان قرار دهید؛ درست زیر موی شرمگاهی.
-از استخوان شکم خود شروع کنید، به آرامی با استفاده از انگشتان دست خود فشار دهید و به آرامی با ماساژ به سمت رحم حرکت کنید.
-حالا به آرامی رحم خود را به سمت ناف بکشید. این موقعیت را حفظ کنید و قبل از اینکه استراحت کنید تا 10 بشمارید. این کار حداقل سه بار تکرار کنید.
نکته: این ماساژ باید فقط بین مراحل قاعدگی و تخمک گذاری انجام شود. این ماساژ نباید در طول پریودی، در طول مرحله لوتئال پس از تخمک گذاری و یا در دوران بارداری انجام شود. در صورت احساس درد و یا ناراحتی در هنگام ماساژ دادن، فورا ماساژ را متوقف کنید.
4. ماساژ و تقویت تخمدان
این تکنیک ماساژ فوق العاده است و باعث می شود خون غنی از اکسیژن به تخمدان ها برسد. با بهبود گردش خون، احتقان در این منطقه حیاتی سیستم تولید مثل درمان می شود.
-کف دست خود را به هم بمالید تا گرم شود.
-روی یک سطح مسطح و راحت دراز بکشید و یک بالش کوچک زیر زانوی خود قرار دهید و منطقه لگنی خود را شل کنید.
-به آرامی نفس خود را حبس کنید و به آرامی آزاد کنید. فک خود را شل کنید.
-چشمانتان را ببندید و سعی کنید خود را در محیطی مناسب تصور کنید. ذهن خود را آرام کنید و نگران نباشید.
-محل تخمدان ها را تعیین کنید
-مناطق تخمدان خود، هر دو طرف سمت چپ و سمت راست خود را با استفاده از حرکات ملایم دایره ای ماساژ دهید. در صورت احساس تنش در این مناطق، با افزایش فشار تنش را کاهش دهید. اگر احساس ناراحتی یا درد می کنید، اطمینان حاصل کنید که بیش از حد فشار اعمال نکنید.
-نفس عمیق بکشید و به آرامی آن را آزاد کنید.
-سعی کنید تخمدانها و لوله های فالوپ را به صورت سالم و بدون هیچ گونه انسداد یا زخم تصور کنید.
نکته: این ماساژ باید فقط بین مراحل قاعدگی و تخمک گذاری انجام شود. این ماساژ نباید در طول پریودی، در طول مرحله لوتئال پس از تخمک گذاری و یا در دوران بارداری انجام شود. در صورت احساس درد و یا ناراحتی در هنگام ماساژ دادن خود، فورا ماساژ را متوقف کنید. اگر کیست تخمدان دارید، ممکن است احساس ناراحتی کنید، در این صورت باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

آیا ماساژ قبل از بارداری برای شما مناسب است؟
همیشه به زنان مبتلا به ناباروری توصیه می شود از تزریق هورمون، لقاح آزمایشگاهی، هورمون درمانی، درمان دارویی یا جراحی استفاده کنند. اما این روش ها نه تنها گران و وقت گیر هستند، بلکه بسیار تهاجمی هستند و با عوارض جانبی جدی همراه هستند.
همچنین تمامی این درمان ها برای درمان علائم ناباروری بدون حتی تشخیص علت اصلی این مشکل تجویز می شوند. در حالی که در بسیاری از زنان، مشکلات ناباروری می تواند نتیجه مستقیم برخی از مسائل بهداشتی باشد مانند:
- آندومتریوز
- زخم بافت
- رحم کج
- انباشت سموم
-انسداد در لوله های فالوپی
- سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)
-لخته های خون در طول قاعدگی
-کیست های تخمدان
-عدم تعادل هورمونی
-فیبروئید رحم
-سطح بالای FSH
-سلامت تخمک ضعیف
-شکست تخمدان
-عدم قاعدگی
-انحطاط
-یبوست و گاز
-درد هنگام تخمک گذاری
-استرس و اضطراب
روش های متداول پزشکی هیچ گونه درمانی برای این مسائل به جز دور زدن مسئله اصلی و توصیه های درمانی برای آزمایش های لقاح آزمایشگاهی ندارند (درمان ناباروری بدون علت). ماساژ باروری در همه مشکلات ذکر شده موثر است. به نظر می رسد کلمه "نابارور" فقط یک برچسب است، اما در واقع خیلی بیشتر از آن است، زیرا می تواند احساسات شما را تحت تاثیر قرار دهد. استرس تنها باعث کاهش سلامت اندام های تناسلی خواهد شد و باعث ایجاد اختلاف بین فردی میان زوجین می شود.
همچنین، به یاد داشته باشید هرچقدر کمتر در خصوص چیزی بدانید، بیشتر وحشت می کنید. بنابراین، سعی کنید در خصوص مسائل ناباروری آگاهی داشته باشید. این امر به شما این امکان را می دهد تا به روش ساده تر و با هزینه ای موثرتر بدون هیچ گونه عوارض جانبی به حل مشکلات بپردازید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بارداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در