مجوز روزنامه سراسری ترکی زبان صادر خواهد شد


مجوز روزنامه سراسری ترکی زبان صادر خواهد شد

ارومیه - ایرنا- مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با روز جهانی زبان مادری و در دیدار با یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارومیه گفت: مجوز انتشار روزنامه سراسری ترکی زبان در صورت وجود متقاضی توانمند و بر اساس قانون صادر خواهد شد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی روز پنجشنبه در دیدار با نادر قاضی پور افزود: برای انتخاب سرپرست و مدیر مسوول این روزنامه، توانمندی های افراد متقاضی مورد سنجش قرار می گیرد و بر اساس قانون عمل می شود.
نماینده مردم ارومیه نیز با بیان اینکه داشتن این روزنامه حق ترک زبانان است، اضافه کرد: مقدمات انتشار این روزنامه سراسری فراهم شده و موضوع پیگیری می شود.
وی با تاکید بر صیانت از زبان مادری ترکی افزود: هدف ما حفظ نظام اسلامی است و در این میان می توان از ظرفیت های محلی برای تقویت هویت ملی استفاده کرد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید علی حسینی، مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای بررسی حوزه های مرتبط طی دیروز و امروز میهمان مدیران و فعالان فرهنگی آذربایجان غربی بود.
دیدار با 2 نویسنده و هنرمند مسیحی، دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه از جمله برنامه هایی سفر 2 روزه مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارومیه است.
8135/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...