تامین آب شرب پایدار برای 19 هزا ر و 600 روستا


تامین آب شرب پایدار برای 19 هزا ر و 600 روستا

مدیر کل دفتر برنامه ریزی طرح‌های آب و فاضلاب آبفا کشور: با احداث هزار و 20 مجتمع آب رسانی در روستا‌های کشور، ­ هم اکنون بیش از 19 هزار و 600 روستا از آب شرب پایدار برخوردار هستند

امیر حسین رقیمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه با اجرای این طرح تاکنون ۱۵۰۰ روستا از آب رسانی سیار خارج شده اند افزود: البته به دلیل خشکسالی و برداشت‌های بی رویه از چاه ها، تعدادی روستا، ­ نیازمند آب رسانی سیار هستند.
وی با بیان اینکه هزینه دریافت انشعاب آب از این مجتمع‌های آب رسانی برای روستائیانی که از قبل انشعاب داشتند، رایگان است گفت: هزینه برای روستاییانی که برای نخستین بار­ تجهیزات دریافت می‌کنند معادل ۲۶۰ هزار تومان است که روستاییان این مبلغ را هم می‌توانند به صورت اقساط پرداخت کنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی طرح‌های آب و فاضلاب شرکت مهندسی آبفا کشور، ­ بیشترین نیاز روستاییان به مجتمع‌های آب رسانی را­­در استانهای­ سیستان و بلوچستان، ​ فارس، هرمزگان، کرمان و گیلان دانست و ادامه داد: در استان گیلان کیفیت آب با مشکل مواجه است که به این دلیل یکی از بزرگترین مجتمع‌های کشور در این استان راه اندازی شده­ و نیاز آبی این منطقه از آب‌های سطحی تامین خواهد شد.
رقیمی نبود آب شرب پایدار و مستهلک شدن تجهیزات آب رسانی به روستا‌ها را­ دلیل اجرای طرح مجتمع‌های آب رسانی دانست و افزود: در مجمتع‌های آب رسانی، ​منابع مناسب آب شرب و با کیفیت، ­ شناسایی و­­­­چند روستا به صورت مشترک به آن مجتمع متصل و از آب پایدار برخوردار خواهند شد.
وی با اشاره به وجود ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور گفت: بیش از ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این روستا‌ها ساکن هستند.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی طرح‌های آب و فاضلاب شرکت مهندسی آبفا کشور افزود: هم اکنون ۷۴ درصد از روستا‌های کشور از تاسیسات آب رسانی سیار برخوردار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت