چهل و ششمین دوره‌ آزمون‌ پذیرش‌ دستیار تخصصی


چهل و ششمین دوره‌ آزمون‌ پذیرش‌ دستیار تخصصی

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی: آزمون در 22 حوزه برگزار و حداکثر تدابیر امنیتی در مراحل مختلف این آزمون در نظر گرفته شد

چهل و ششمین دوره‌ آزمون‌ پذیرش‌ دستیار تخصصیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با بیان اینکه چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی روز پنجشنبه مورخ ۲ اسفند ۱۳۹۷ برگزار شد توضیحاتی را در خصوص این آزمون ارائه کرد.
وی با بیان اینکه چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در ۲۲ حوزه برگزار شد، افزود: فرایند ثبت نام این آزمون از آذر آغاز شد و در چندین نوبت همکاران در مرکز سنجش آموزش پزشکی دسترسی و ثبت نام را برای داوطلبان انجام دادند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ۱۳ هزار و ۶۴۲ نفر در این آزمون ثبت کردند که ۵۵ درصد، یعنی ۷ هزار و ۵۰۷ نفر زن و ۴۵ درصد به تعداد ۶ هزار و ۱۳۵ نفر مرد هستند.
وی افزود از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۳۲ نفر در آزمون شرکت کردند و داوطلبانی که به صورت مشروط در آزمون شرکت کرده اند تا ۱۰ اسفند فرصت دارند که نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به اقداماتی که طی سال‌های اخیر درخصوص ارتقای ارزیابی و آزمون‌های علوم پزشکی در قالب بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: طراحی سؤالات این دوره آزمون دستیاری با مشارکت اعضای هیات علمی سراسر کشور صورت گرفته است.
دکتر لاریجانی با بیان اینکه در این دوره از بانک سؤالات آزمون استفاده شده گفت: به منظور ارتقای کیفیت سؤالات آزمون، سؤالات طی ۴ مرحله انتخاب شده است.
وی ادامه داد: سؤالات بانک پس از ارزشیابی در اختیار تیمی قرار گرفته و ۳ برابر تعداد سوالات آزمون از این بین انتخاب شده و در مرحله نهایی تیم ویژه‌ای سؤالات آزمون را از بین این تعداد انتخاب کرده اند.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با بیان اینکه تعداد سؤالات آزمون ۲۰۰ سوال است گفت: افرادی که در این دوره پذیرفته می‌شوند می‌توانند از بین ۳۰ رشته، انتخاب رشته کنند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه تدابیر ویژه امنیتی برای این آزمون در نظر گرفته شد، افزود: چاپ و تکثیر سوالات آزمون در محیط قرنطینه صورت گرفته و در چک کردن دفترچه‌ها و توزیع آن نیز از سیستم‌های امن استفاده شده و خوشبختانه هیچ تخلفی از هیچ یک از حوزه‌ها گزارش نشده است.
وی ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی، با بیان اینکه اوایل هفته آینده پاسخنامه اولیه سؤالات آزمون در سایت مرکز سنجش قرار می‌گیرد، ابراز امیدواری کرد تا اقداماتی که برای ارتقای آزمون‌ها صورت می‌گیرد بستر‌های اعتلای آموزش علوم پزشکی کشور را فراهم کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج