با تغییر سبک زندگی تا 30 درصد از بروز سرطان جلوگیری کنید


اصفهانی گفت: با تغییر نحوه زندگی و رعایت بهداشت می‌توانیم 30 درصد از بروز سرطان جلوگیری کنیم.

با تغییر سبک زندگی تا 30 درصد از بروز سرطان جلوگیری کنیدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه اصفهانی فوق تخصص سرطان بالغین و خون و دبیر علمی کنگره غرب آسیا اظهار کرد: این کنگره مربوط به کشور‌های غرب آسیاست و بنیانگذار آن کشور ایران است و امیدوارم که همه ساله بتوانیم این کنگره را برگزار کنیم و امسال سومین سالی است که ایران این کنگره را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: غیر از ایران سخنران‌هایی از اروپا، آسیا و آمریکای شمالی در این کنگره شرکت کرده‌اند؛ بیشتر مباحث بر پیشگیری، راه درمان، شیوع و جلوگیری از ایجاد سرطان است.

دبیر علمی کنگره غرب آسیا گفت: در این کنگره ۶ سرطان شایع، از جمله سرطان سینه، سرطان ریه، سرطان دستگاه تناسلی زنان، سرطان مثانه، سرطان دهانه رحم و سرطان گوارش مورد بررسی و بحث قرار خواهد گرفت.

اصفهانی بیان کرد: سرطان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های قرن به شمار می‌رود و بعد از تروما و حوادث، بیماری‌های قلب و عروق در گروه سوم بیماری‌ها قرار می‌گیرد و در همه جای دنیا فراگیر است.

شیوع سرطان در ایران کمتر از کشور‌های غربی

وی با اشاره به اینکه شیوع سرطان در ایران کمتر از کشور‌های غربی است، گفت: سن سرطان در ایران کاهش یافته است و به ۱۰ سال رسیده است و علت آن جمعیت جوان ایران است.

دبیر علمی کنگره غرب آسیا با تأکید بر اینکه سرطان بیماری‌ است که همه را درگیر می‌کند، ادامه داد: فاکتور‌های متعددی باعث ایجاد سرطان می‌شود که از جمله آن می‌توان به چاقی، نحوه زندگی نادرست، خوردن غذا‌های فست‌فود، ورزش نکردن، دود سیگار و وراثت اشاره کرد.

اصفهانی با بیان اینکه تغییر نحوه زندگی بر جلوگیری از سرطان مؤثر است، گفت: با تغییر نحوه زندگی می‌توانیم ۳۰ درصد از بروز سرطان جلوگیری کنیم همچنین رعایت بهداشت یکی از اصلی‌ترین کار‌ها در جلوگیری از بروز سرطان است.

ویروس HPV باعث ایجاد سرطان می‌شود

این فوق تخصص بالغین و خون، تشریح کرد: ویروس HPV باعث ایجاد سرطان می‌شود که اگر واکسن آن زده شود می‌توان از بروز سرطان و پیشرفت آن جلوگیری کرد، همچنین ویروس ایدز بیماری واگیرداری است که باید از بروز آن پیشگیری کرد؛ در همه جای دنیا مطرح می‌شود که پیشگیری بهتر از درمان است و هزینه آن نیز کمترخواهد بود.

وی ادامه داد: تشخیص زودرس سرطان مهم است و باید به محض اینکه علائم غیرعادی در بدن مشاهده شد به متخصص مراجعه کنیم، مواردی از جمله تغییر رنگ پوست، وجود توده در سینه حتی در سنین جوان، سرفه‌های طولانی مدت، درد‌های شکمی، زخم، خارش، ضایعه پوستی، خونریزی از هر جای بدن باید جدی گرفته شود.

اصفهانی یادآوری کرد: بسیاری از سرطان‌ها مانند سرطان خون ممکن است به سرعت و با گذشت ۲ ماه جان فرد را بگیرد؛ مصرف گوشت زیاد، مواد آلوده و فست‌فود‌ها را باید کم کنیم، میوه، ماهی و سبزیجات را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی