تکمیل طرح‌های مسکن مهر؛ در 6 ماه اول سال 98


تکمیل طرح‌های مسکن مهر؛ در 6 ماه اول سال 98

براساس قول رئیس جمهور و وزیر راه، طرح‌های مسکن مهر در 6 ماه اول سال آینده به اتمام خواهد رسید

حمید بنایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در خصوص تکمیل زیرساخت های مسکن مهر گفت: کمیسیون عمران مجلس زمان زیادی را برای حل مشکل زیرساخت های مسکن مهر صرف کرده است.
وی ادامه داد: تنها وزارت راه و شهرسازی مسؤول مسکن مهر نیست بلکه همه وزارتخانه ها درگیر هستند یعنی همان قدر که آموزش و پرورش باید دخیل باشد، وزارتخانه های نیرو، ارتباطات و سایر وزارتخانه ها نیز دخیل هستند و باید پای کار بیایند.
نماینده مردم گناباد و بجستان گفت: کمیسیون عمران جلساتی را با وزارتخانه های متعدد برگزار و آنها مکلف شده اند بنابر قول آقای رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی که انشاالله طرح های مسکن مهر را ظرف 6 ماه اول سال 98 به اتمام برسانند.
بنایی در ادامه در خصوص تصویب تبصره 8 بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 گفت: دولت پارسال متعهد شده بود مسکن مهر را به اتمام برساند، ما در قانون برنامه ششم توسعه و در بند(ب) ماده (35) دولت را مکلف کرده ایم که بصورت تهاتر از زمین هایش و هم از مسکن مهر تسهیلات بگیرد و هم اجازه داده ایم که با فروش اراضی وزارت راه و شهرسازی، بخش زیرساخت های مسکن مهر را تکمیل کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: امروز کار خوبی که در تبصره 8 انجام شد این بود که به دولت اعلام شد که مجلس اجازه داده است 5 هزار میلیارد تومان از بدهی بانک مسکن را قبول کند و بانک مسکن نیز این مبلغ را در قالب تسهیلات به مسکن مهر و زیرساخت های طرح های آن کمک خواهد کرد.
بنایی ادامه داد: همچنین مجلس به وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید کشور اجازه داده است که هزار و 500 میلیارد تومان از اراضی خود را با کاربری های مختلف با قیمت کارشناسی بفروشد و خرج زیرساخت شهرهای جدید کند.
وی با اشاره به مشکلات مردم در شهرهای جدید گفت: به شهرهای جدید اجازه داده ایم که 3 هزار میلیارد تومان از اراضی خود را بفروشند و خرج اجرای طرح های تفصیلی شهرهای جدید کنند.
نماینده مردم گناباد و بجستان افزود: واگذاری عرصه یکی دیگر از خواسته های بسیاری از متقاضیان مسکن مهر است زیرا اعیان واگذار شده اما همچنان عرصه متعلق به دولت است.
بنایی گفت: ما به دولت اجازه داده ایم عرصه را به قیمت کارشناسی به مالکان مسکن مهر واگذار کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...