افتتاح فاز نخست مجتمع پرورش ماهی چم گز پلدختر با حضور وزیر جهادکشاورزی


افتتاح فاز نخست مجتمع پرورش ماهی چم گز پلدختر با حضور وزیر جهادکشاورزی

با حضور حجتی وزیر جهاد کشاورزی ، استاندار لرستان و مسئولیت استانی فاز اول پروژه بزرگ پرورش ماهیان خاویاری پلدختر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، این طرح در روستای چم گز شهرستان پلدختر استان لرستان واقع شده و مساحتی بالغ بر ۳۵۰۰ متر مربع( کل مساحت پروژه بالغ بر ۵ هکتار) دارد و برای ساخت آن اعتباری معادل ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای ۸۷ نفر به صورت مستقیم و ۱۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.

فاز اول این مجتمع با حضور وزیر جهاد کشاورزی با تولید ۶۰۰ تن گوشت ماهی و ۲۵ تن خاویار افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

استاندار لرستان در این مراسم گفت: این مجتمع طرح مهمی بوده و تولید ماهیان خاویاری در استان حرکت جدیدی است و امیدواریم که توسعه پیدا کند.

توسعه مجتمع های پرورش ماهی در استان

سید موسی خادمی گفت: اقدام سرمایه گذار در این رابطه مهم بوده چرا که درآمد خود را در تهران دارد و سرمایه گذاری را در لرستان انجام می دهد و این کار معکوسی بوده که در این منطقه انجام شده است.

وی افزود: مجتمع‌های تولید و پرورش ماهیان خاویاری در لرستان توسعه پیدا خواهند کرد همچنین سرمایه گذار این طرح به دنبال ایجاد گلخانه در استان بوده که ما نیز حمایت خواهیم کرد.

۴۶

کد خبر 1234294

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)