اولین وزیرخارجه زن استرالیا از سیاست کنار می‌کشد


اولین وزیرخارجه زن استرالیا از سیاست کنار می‌کشد
وزیر امور خارجه سابق استرالیا نیز به جمع قانون‌گذارانی پیوست که عرصه سیاسی کشور را ترک می‌کنند آن هم در شرایطی که دولت به دلیل کاهش حمایت‌های مردمی با بحرانی جدی روبرو است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خروج جولی بیشاپ، از قانون گذاران برجسته و محبوب با اعلام کناره‌گیری چهار عضو دیگر پارلمان و خروجشان از ائتلاف حاکم مرکزی راست همراه شده است.

دو عضو دیگر خانم حزب لیبرال نیز در میان اتهاماتی از تفرقه، زورگیری و ارعاب بازنشستگی خود را اعلام کرده‌اند اگرچه بیشاپ در سخنرانی بازنشستگی‌اش از دولت تعریف و تمجید کرده بود.

بیشاب با خواندن فهرستی از دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی گفت: بنظرم ائتلاف لیبرال ملی حاکم به دلیل اینکه بر روی چیزهایی تمرکز کرده است که برای مردم استرالیا اهمیت دارد انتخابات بعدی را برنده می‌شود و بر این اساس من روی کرسی منطقه کورتین تجدید نظر کرده و در انتخابات بعدی شرکت نمی‌کنم.

بیشاپ از سال ۱۹۹۸ نماینده حوزه انتخابات "کورتین" در غرب استرالیا بود. او از سپتامبر ۲۰۱۳ تا اوت ۲۰۱۸ نیز وزیر امور خارجه و معاون رهبر حزب لیبرال نیز بود که ائتلاف با ناسیونال‌ها را رهبری می‌کند.

خروج بیشاپ باعث افزایش فشار بر روی دولتی شده که در نظرسنجی‌های عمومی بسیار عقب است اگرچه که فاصله اخیراً بسیار کم شده است اما همچنان جنگ عقاید به خصوص بین رأی دهندگان خانم بسیار زیاد است.

هایدن مانینگ، استاد سیاست دانشگاه جنوب استرالیا در این باره گفت: بیشاپ تعداد زیادی از رأی هندگان را همراه خود می‌برد. مهم نیست چه اتفاقی بیفتد بسیاری‌ از افراد وجود داشتند که به بیشاپ رأی می‌دادند. آنها هم اکنون به حزب کارگر اپوزیسیون گرایش پیدا خواهند کرد.

ژانویه ماه گذشته کلی اودویر، وزیر زنان اعلام کرد که بازنشسته خواهد شد این اتفاق بعد از این افتاد که جولیا بنکس حزب را سال گذشته ترک کرد و اعتراض خود را به رفتار با زنان و سیاست‌های حاکم بر انرژی و تغییر وضعیت اقلیمی نشان داد.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا و مالکوم ترنبول، نخست وزیر سابق این کشور هر دو بیشاپ را تحسین کرده‌اند.

ترنبول در پیامی توییتری نوشت: تو بهترین وزیر امور خارجه ما بودی، خوش زبان، برازنده و همیشه مشوق به پیشبرد منافع ملی ما در این اوقات سخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا