تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان نیازمند حمایت‌های مالی است


تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان نیازمند حمایت‌های مالی است

گروه فرهنگی ـ مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که برای تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس حمایت‌های مالی نیاز است، گفت: ما بایستی تلاش کنیم دانش‌نامه دفاع مقدس استان را با کمک پژوهشگران و فرهیختگان هم استانی با سرعت بیشتر پیش ببریم.

تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان نیازمند حمایت‌های مالی استبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در جلسه کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که چهارشنبه، یکم بهمن در سالن جلسات دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهارکرد: دانشگاه لرستان و همه دانشگاه‌های استان در موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدم‌های بسیار خوبی را برداشتند و در این زمینه پیشگام هستند.
وی گفت: ما در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته آموزش و پژوهش» به ریاست خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان داریم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به اهداف مشترک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: هیچ وجه تمایزی بین اهداف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بنیاد شهید و امور ایثار گران نیست، ممکن است فعالیت‌های متفاوتی وجود داشته باشد، اما هدف مشترک است و مقصد هم یکی است لذا این هم‌افزایی را گرامی می‌داریم.
ناصرپور بیان کرد: در رابطه با بحث آموزش و پژوهش‌های مرتبط با دفاع مقدس، درس آشنایی با دفاع مقدس مورد توجه دانشگاه‌ها بوده است.
وی با ارائه‌ی آماری از دانشجویانی که در سال‌های اخیر درس آشنایی با دفاع مقدس را گذرانده‌اند، تصریح کرد: ما می‌گوییم امنیت جمهوری اسلامی و امنیت فرهنگی متکی به حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، ارزش‌های شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت است بنابراین بایستی کمیته‌های بالا دستی این موضوع را در نظر داشته باشند و همه ما در عمل هم اهمیت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس را نشان دهیم و دانشجویان را به انتخاب این واحد‌های درس آشنایی با دفاع مقدس ترغیب کنیم .
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: مسئولین ما باید در سخنرانی‌هایشان و جلسه‌هایی که با دانشجویان دارند این روحیه ترغیب را برای آن‌ها به وجود آورند و برای آن‌ها جا بیندازند که اگر می‌خواهید در این مملکت مؤثر باشید و بابصیرت کار‌ها را پیش ببرید، باید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا باشید.
ناصرپور با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان، خاطرنشان کرد: هدف از تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان ماندگاری و ثبت و ضبط نقش لرستان را در دوران هشت ساله دفاع مقدس است.
وی یاد آور شد: می‌خواهیم با مصاحبه، نوشتن و تدوین کار‌هایی که لرستانی‌ها در دوران جنگ تحمیلی انجام داده‌اند، از به فراموشی سپردن نقش این استان در آن دوران جلوگیری کنیم.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که برای تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس حمایت‌های مالی نیاز است، گفت: ما بایستی تلاش کنیم دانش‌نامه دفاع مقدس استان را با کمک پژوهشگران و فرهیختگان هم استانی با سرعت بیشتر پیش ببریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست