بهره برداری از یک واحد بوم گردی روستایی در گنبدکاووس آغاز شد


بهره برداری از یک واحد بوم گردی روستایی در گنبدکاووس آغاز شد

گنبدکاووس - ایرنا - بهره برداری از یک واحد بوم گردی در روستای'ساری بخش' از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس باحضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان و مسئولان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم بهره برداری از این واحد بوم گردی روستایی که روز پنجشنبه در روستای ساری بخش برگزار شد، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس گفت: برای راه اندازی این واحد بوم گردی مبلغ دو میلیارد و 400 میلیون ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
مریم آق آتابای افزود: این واحد بوم گردی در زمینی به مساحت هزار متر مربع و با زیربنای 100 متر مربع راه اندازی شده و پذیرای مسافران و گردشگران خواهد بود.
وی اضافه کرد: دو واحد بوم گردی دیگر نیز در روستاهای چای قوشان کوچک و چکرعطا هر کدام با سرمایه گذاری دو میلیارد ریالی بخش خصوصی آماده بهره برداری است که در انتظار تایید نهایی اداره اماکن انتظامی گنبدکاووس می باشد.
به گزارش ایرنا، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز دراین مراسم درسخنانی کوتاه از فعالیت 150 واحد بوم گردی روستایی در این استان خبر داد و گفت: این واحدها مورد استقبال خوب مسافران و گردشگران قرار گرفته است.
بوم گردی یا همان گردشگری روستایی شکلی جدید از صنعت گردشگری رواج یافته در کشورمان است که در آن افراد به جای حضور در هتل ها و اماکن شلوغ و پر ازدحام راهی روستاهای بکر و دورافتاده می شوند تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره دمی و ساعتی، شاید هم روزی و هفته ای را در آرامش برآمده از این ویژگی ناب سپری کنند.
به معنای دقیق تر گردشگران بوم گرد به روستاها می روند تا همانند آن ها زندگی کنند، مانند آن ها غذای محلی بخورند، مانند آن ها به طبیعت بروند تا لذت های یک زندگی ساده و صمیمی روستایی را تجربه کرده و از آن بهره مند شوند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و با تنوع اقوام و فرهنگ ها و نیز آثار تاریخی و گردشگری همچون برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان، شهر تاریخی جرجان، امامزاده یحیی بن زید (ع)، سه تالاب بین المللی، گمرک و بازارچه مرزی، دریاچه مصنوعی و بوستان های زیبای شهری درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...