آرامش به دریای عمان برگشت


آرامش به دریای عمان برگشت

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پس از وزش بادهای شدید بر روی دریای عمان که گاهی سرعت آن به 58 کیلومتر بر ساعت هم رسید و سبب مواج شدن دریا در نزدیکی سواحل چابهار شد، امروز دریا آرام شده است‌.

‌محمد رضا سالاری فنودی در گفت و گو با ایسنا- ‌افزود: آسمان نواحی ساحلی استان امروز صاف تا تا قسمتی ابری است و پیش بینی می شود غبار محلی به تناوب در این نواحی روی دهد.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی انتظار می رود وضعیت دریا تا روز یکشنبه آرام باشد و پدیده غالب غبار محلی در برخی از ساعات روز باشد.

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: شرایط جوی و دریایی برای ورود و خروج شناورها و امور پایلوتی با هماهنگی مرکز کنترل و ترافیک اداره کل بنادر و دریانوردی مساعد است و صیادان و مالکین شناورهای دریایی استان می توانند با مشورت کارشناسان شیلات و بنادرو دریانوردی به فعالیت های دریایی خود ادامه دهند.

سالاری فنودی تصریح کرد: از امروز تا شنبه وضعیت جوی و دریایی مسیر حرکتی شناورهای تجاری به سمت کلیه بنادر امارات (دبی) و دیگر بنادر خایج فارس، بنادر عمان(مسقط)، پاکستان(کراچی) و هندوستان(بمبئی) مساعد است‌.

وی ادامه داد: تردد شناورهای صیادی صنعتی و برودتی در عرض‌های پایین با هماهنگی با مراکز اطلاع رسان همراه باشد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟