‌تکفیر عاملی شوم در ایجاد تفرقه و اسلام هراسی


‌تکفیر عاملی شوم در ایجاد تفرقه و اسلام هراسی

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: تکفیر عاملی شوم در ایجاد تفرقه و اسلام هراسی است.

‌به گزارش ایسنا-‌ آیت الله عباسعلی سلیمانی در مراسم پایانی سی امین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی که در زاهدان برگزار شد افزود: جوامع غربی با مشاهده گسترش بیداری اسلامی و ترویج آن در جوامع جهانی در صدد مقابله با آن بر آمدند و با تحمیل مسائل غیر اسلامی به جوانان آنان را در مقابل برادر مسلمانشان قرار دادند.

وی بیان کرد: جریان تکفیر با هدف نشان دادن چهره ای زشت از اسلام و با محوریت تضعیف خط مقاومت اسلامی نسبت به تشکیل گروه های تکفیری تروریستی و انجام کارهای غیر انسانی اقدام کردند.

امام جمعه زاهدان گفت: غرب و آمریکا امروز با تکیه بر توطئه اسلام هراسی و ایران هراسی در تلاش برای تضعیف جوامع اسلامی و دین مبین اسلام هستند.

سلیمانی اظهار کرد: جهان اسلام در عصر کنونی شاهد 2 پدیده مهم و ارزشمند «انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی» بود، پدیده هایی که محور اصلی آنها دموکراسی، انتخابات مردمی و آزادی بود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نظامی متکی بر مردم ایجاد کرد، نظامی که هرگونه وابستگی به غرب را نهی می کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: جریان تکفیر با بیان افکار غیردینی خود در بین جوانان سعی کرد تا جوان مسلمان را در مقابل مسلمان قرار دهد و از اسلام و اهداف اسلامی دور کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور نیز در ادامه این نشست گفت: دشمن شناسی و شناخت شرایط حساس از عوامل مهم در پیشبرد یک جامعه اسلامی است‌.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور ادامه داد: علما با بیان مطالب در حوزه دشمن شناسی و تبیین شرایط حساس اجتماعی می توانند نقش مهم و تاثیر گذاری ایفا کنند.

وی در حوزه تفسیر آیات قرآن بیان کرد: یکی از شرایط مهم در فهم آیات قرآن و تفسیر آن توجه به زمان نزول و شرایط محیطی و زمانی نزول آن است .

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور توجه و رجوع مردم به قرآن در شرایط حساس امروز را مهم توصیف کرد و افزود: قرآن به عنوان کتاب راهنمای انسان ها همواره راه گشای بسیاری از دشواری ها و تنگناها بوده است‌.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در ادامه این نشست تصریح کرد: برگزاری این نشست ها حجتی است برای کسانی که مسیر خود را از مسیر جامعه اسلامی جدا کرده اند.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان بیان کرد: دینداری و عقلانیت دو معیار مهم برای امتی است که می خواهند به تعالی اسلامی برسند.

وی ادامه داد: برگزاری این نشست ها امری مهم در ایجاد وحدت عملی در جامعه اسلامی است‌ .

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور خاطر نشان کرد: با توجه به ایجاد تمدن های مختلف در کنار جامعه اسلامی تنها تمدنی که توانست سایر تمدن ها را به چالش بکشد تمدن اسلامی بود.

در ادامه این مراسم روسای سه کمیسیون کلامی، اجتماعی و بانوان گزارشی از نتایج مابحث مطرح شده در کمیسیون مربوطه ارائه کردند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور