عربستان رئیس حزب «تمام» موریتانی را بازداشت کرده است


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) ، القدس العربی نوشت نیروهای امنیتی عربستان سعودی از بیش از یک ماه قبل رئیس حزب «تمام» موریتانی را بازداشت کردند.­پایگاه اینترنتی...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، القدس العربی نوشت نیروهای امنیتی عربستان سعودی از بیش از یک ماه قبل رئیس حزب «تمام» موریتانی را بازداشت کردند.
­پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن در گزارشی نوشت: یک منبع رسانه ای موریتانی روز گذشته اعلام کرد مقامات امنیتی عربستان سعودی از بیش از یک ماه قبل «یوسف ولد حرمه ولد ببانه» رئیس حزب «تمام» موریتانی را بازداشت کرده است.
خبرگزاری مستقل «الاخبار» موریتانی به نقل از برخی منابع ویژه تاکید کرد « مقامات امنیتی سعودی ولد حرمه را در فرودگاه جده هنگام ترک عربستان به مقصد مغرب برای شرکت در تشییع جنازه عمویش شیخ ولد حرمه وزیر سابق بازداشت کردند».
این منابع علل بازداشت این سیاستمدار موریتانیایی و اتهامات مطرح شده علیه وی را اعلام نکردند. وی که به خانواده آل حرمه بابانا العلوی تعلق دارد از اوائل ژانویه امسال پشت میله های زندان به سر می برد.
خبرگزاری مستقل «الاخبار» موریتانی با سفارت عربستان سعودی در نواکشوت تماس گرفت و درباره دلایل بازداشت این سیاستمدار موریتانیایی توضیح خواست که سخنگوی سفارت قول داد تماس بگیرد اما تماس نگرفت.
بسیاری درباره بازداشت رئیس حزب «تمام» که با حزب اکثریت حامی ولد عبدالعزیز رئیس جمهور همسو است در این شرایط که روابط ولد عبدالعزیز با محمد بن سلمان در بهترین وضع قرار دارد، ابراز شگفتی کردند.
یک منبع که این مساله را دنبال می کند تاکید کرد نیروهای امنیتی مغرب به ولد حرمه که تابعیت مغربی نیز دارد قبل از سفر به عربستان هشدار داده بودند اما وی این هشدار را جدی نگرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403