سالانه 30 درصد تولیدات باغی شهرستان از بین می رود


سالانه 30 درصد تولیدات باغی شهرستان از بین می رود

خرم آباد - ایرنا - رئیس جهاد کشاورزی سلسله گفت: سالانه بیش از 30 درصد از تولیدات باغی شهرستان به دلیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی از بین می رود.

رضا سوخته زاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه مشکلات خام فروشی تولیدات باغی کشاورزان شهرستان برطرف می شود، اظهار داشت: به دنبال ساماندهی خام فروشی تولیدات گیاهی و باغی کشاورزان سلسله هستیم.
وی با اشاره به آغاز عملیات احداث 2 سردخانه در شهرستان، بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات این بخش در شهرستان، نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی بود که برای حل این مشکل از محل اعتبارات توسعه اشتغال روستایی و عشایری تسهیلاتی برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان اختصاص داده شد.
رئیس جهاد کشاورزی سلسله افزود: با ایجاد صنایع تبدیلی و تشکیل زنجیره میوه و حذف واسطه ها، سود تولیدات بخش باغی نصیب کشاورز می شود و از خام فروشی محصولات تولیدی شهرستان جلوگیری می شودن ساماندهی شود.
وی با اشاره به برگزاری یک کارگاه آموزشی فرآوری میوه به روش نیمه صنعتی و به صورت خوشه ای برای باغداران پیشروی شهرستان، بیان کرد: در سال آتی جهت هدفمندی و فروش محصولات تولیدی باغداران شهرستان، با برند دار کردن محصولات و حذف واسطه ها و دلالان، تولیدات باغداران به قیمت مناسب روانه بازارهای فروش خواهد شد که این مهم گامی بزرگ در جهت رونق تولید و معیشت کشاورزان شهرستان محسوب می شود.
7265/7273

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...