ثبت 10 هزار پرونده کلاهبرداری در دیوار/ مهمترین جرایم بانکی کدامند؟


ثبت 10 هزار پرونده کلاهبرداری در دیوار/ مهمترین جرایم بانکی کدامند؟

معاون حقوقی پلیس فتا ناجا گفت: تاکنون بیش از 10 هزار پرونده کلاهبرداری از طریق سایت دیوار به ثبت رسیده و در حال پیگیری است.

ثبت 10 هزار پرونده کلاهبرداری در دیوار/ مهمترین جرایم بانکی کدامند؟سرهنگ حسین رمضانی معاون حقوقی و بین الملل پلیس فتا ناجا در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جرایم مالی و کلاهبرداری سودجویان از طریق حساب‌های بانکی هموطنان، اظهار کرد: در حوزه بانکداری الکترونیک، برداشت‌های غیر مجاز در صدر جرایم قرار دارد.

بیشتر بخوانید؛ تشریح جزییات علت درخواست پلیس برای مسدود شدن سایت «دیوار»

وی درباره مسائل پیش آمده در خصوص حواشی سایت دیوار، گفت: پلیس فتا یکی از حامیان کسب و کار نوین در این حوزه است.

سرهنگ رمضانی تصریح کرد: در سایت‌های تبلیغاتی دیوار، شیپور و ... زمانی که وقوع جرایم پا را فراتر از حد خود بگذارد و به این موضوعات به بستری برای ایجاد کلاهبرداری و سوء استفاده یک‌سری از افراد سودجو تبدیل شود، پلیس فتا با قاطعیت به موضوع ورود خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰ هزار پرونده کلاهبرداری از طریق سایت دیوار به ثبت رسیده است، گفت: به دلیل اینکه مدیران سایت دیوار در انجام تامین نظم و امنیت سایت خود ناتوان نشان دادند، پلیس فتا مستندات خود را به دادستانی کل کشور ارسال کرد و خواستار پیگیری موضوع شد.

معاون حقوقی و بین الملل پلیس فتا ناجا در خصوص ارسال پیامک‌هایی به هموطنانی مبنی بر دریافت سهام عدالت و قطع یارانه، افزود: طی ۱۵ روز گذشته دو مورد ارسال پیامک جعلی به هموطنان توسط افرادی مشاهده شد که با هماهنگی با وزارت ارتباطات از فعالیت این سامانه‌ها جلوگیری شد.

سرهنگ رمضانی خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ عنوان اینگونه پیام‌ها را جدی نگیرند و در دام سودجویان قرار نگیرند؛ چرا که اخبار مربوط به یارانه و سهام عدالت توسط مراجع رسمی کشور از طریق رسانه‌های رسمی به آنان اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت رسیدگی به وضعیت پرونده سایت دیوار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403