1،5 میلیارد دلار به توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافت


1،5 میلیارد دلار به توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافت

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 1،5 میلیارد دلار با موافقت مقام معظم رهبری و دستور رییس جمهوری از محل صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در سفر به شهرستان شوش در استان خوزستان افزود: این اعتبار تحت نظر شورای اشتغال برای اشتغالزایی پایدار روستایی در اختیار شورای اشتغال استانها قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: این اعتبارات در مراکز روستایی و بخش های زیر 10 هزار نفر در رشته های اعمال شده در قانون قابل استفاده خواهند بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 50 میلیون دلار از اعتبارات اشتغال روستایی در مرحله نخست با تبدیل به ریال با نرخ ارز دولتی در اختیار استان ‌ها قرار گرفت، گفت: افزون بر 60 هزار میلیارد ریال از این منابع امروز به تمامی متقاضیان پرداخت شد و 750 میلیارد دلار با محاسبه نرخ ارز نیمایی (128 هزار ریال) در چند قسط در اختیار استانها قرار می ‌گیرد.
وی گفت: حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار توسعه ملی و 2 هزار و 400 میلیارد ریال برای طرح های کوچک در مرحله نخست در استان خوزستان مورد استفاده قرار گرفت که گام خوبی در این استان بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در سفرهای استانی از نزدیک پیشرفت طرح ها و مسائل و مشکلات آنها بررسی می شوند.
وی با اشاره به بازدید از پتروشیمی مسجد سلیمان افزود: این کارخانه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش بر این است که هرچه سریعتر تکمیل شود.
شریعتمداری افزود: امید است این طرح طبق برنامه زمان بندی شده بتواند مورد بهره برداری قرار گیرد تا مردم بتوانند در پایین دست سرمایه گذاری کنند و اشتغال بیشتری در منطقه ایجاد شود.
وی گفت: حکم بازنشستگی افراد تحت پوشش صندوق بیمه های روستاییان و عشایر در سفر به بخش فتح المبین از توابع شهرستان شوش اعطا شد.
استاندار خوزستان، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان و فرماندارشوش، وزیر تعاون را در سفر به این شهرستان همراهی کردند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه برای شرکت در نشست شورای اشتغال استان خوزستان و بررسی مشکلات حوزه تعاون روستایی و اشتغال فراگیر چند شهر این استان نظیر شوش، اندیمشک و مسجد سلیمان به این استان سفر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو