قابلیت های دوربین گلکسی اس 10‌ : یک نیروگاه قدرتمند عکاسی


قابلیت های دوربین گلکسی اس 10‌ : یک نیروگاه قدرتمند عکاسی

بسیاری از طرفداران سامسونگ منتظر هستند تا با قابلیت های دوربین گلکسی اس 10‌ آشنا شوند. ما در این مقاله شما را با هرآنچه باید از دوربین گوشی‌های گلکسی ٬S10 گلکسی S10 Plus و گلکسی S10E بدانید٬ آشنا می‌کنیم. سامسونگ شب گذشته سرانجام از گوشی های خانواده گلکسی اس 10 با دوربین‌های قدرتمندشان در رویداد Galaxy... نوشته قابلیت های دوربین گلکسی اس 10‌ :...

بسیاری از طرفداران سامسونگ منتظر هستند تا با قابلیت های دوربین گلکسی اس 10‌ آشنا شوند. ما در این مقاله شما را با هرآنچه باید از دوربین گوشی‌های گلکسی ٬S10 گلکسی S10 Plus و گلکسی S10E بدانید٬ آشنا می‌کنیم.

سامسونگ شب گذشته سرانجام از گوشی های خانواده گلکسی اس 10 با دوربین‌های قدرتمندشان در رویداد Galaxy UNPACKED که در سان فرانسیسکو برگزار شد٬ پرده برداری کرد. گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس از دوربین سه گانه در قاب پشتی خود برخوردارند که مشخصات یکسانی بین آن‌ها به اشتراک گذاشته شده است. سنسور اصلی یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.5-f/2.4 است که یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم f/2.4 و یک سنسور فوق عریض 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و میدان دید 123 درجه‌ای آن را همراهی می‌کنند.

قابلیت های دوربین گلکسی اس 10‌ : یک نیروگاه قدرتمند عکاسی

این درحالیست که گوشی اقتصادی گلکسی اس 10 ای از دو دوربین در قاب پشتی خود بهره می‌برد که شامل سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با سنسور ثانویه‌ی 16 مگاپیکسلی فوق عریض می‌شود. در آن سمت٬ مدل 5G گلکسی اس 10 در کنار از یک سنسور عمق سه بعدی اضافی نیز بهره می‌برد.

اما در جلو٬ گلکسی اس 10 پلاس به یک سنسور 10 مگاپیکسلی مجهز شده که از فوکوس خودکار Dual Pixel بهره می‌برد و قادر به فیلمبرداری 4K است٬ در حالی که یک سنسور عمق 8 مگاپیکسلی نیز در کنار آن حضور دارد. دو مدل اس 10 و اس 10 ای تنها از یک سنسور در قاب جلویی میزبانی می‌کنند. با این حال صحبت ما در این مقاله در مورد تعداد دوربین‌ها نیست٬ بلکه قابلیت‌های جدیدی عکاسی در آن‌ها است که باعث شده گوشی‌های جدید سامسونگ به نیروگاه‌های قدرتمندی برای عکاسی تبدیل شوند.

قابلیت های دوربین گلکسی اس 10

گوشی‌های این خانواده از نسل جدید واحد پردازش عصبی (NPU) بهره می‌برند که دوربین‌ها را قدرتمندتر از گذشته کرده است. بهینه‌ساز صفحه حالا می‌تواند صحنه‌های پیچیده‌تری را تحلیل و بررسی کند. این پیشرفت در تعداد صحنه‌های قابل بررسی نیز دیده می‌شود. دوربین گلکسی اس 10 می‌تواند تا 30 نوع صحنه‌ی مختلف (نسبت به 20 نوع صحنه در گلکسی نوت 9) را شناسایی کند.

قابلیت های دوربین گلکسی اس 10‌ : یک نیروگاه قدرتمند عکاسی

اپلیکیشن جدید دوربین سامسونگ همچنین به کاربران این گوشی‌ها پیشنهادهای هوشمندانه‌ای را ارائه می‌کند تا بتوانند عکس‌های بهتری را ثبت کنند. به طور مثال این اپلیکیشن استفاده از حالت Bright Night Shot را برای عکاسی در شرایط نوری کم پیشنهاد می‌کند یا زمانی که قصد عکاسی از یک منظره را دارید٬ لنز فوق عریض فعال می‌شود.

سامسونگ همچنین یک حالت «پیشنهاد شات» را نیز به این نرم افزار اضافه کرده است که آموزش‌های سودمندانه‌ای را برای بهتر شدن عکس شما پیشنهاد می‌کند. این قابلیت با به‌کار گرفتن یک پایگاه داده با بیش از 100 میلیون عکس٬ به شما موقعیت و مقیاس مناسب و به طور کلی ترکیب مناسبی را برای ثبت عکس‌هایی بهتر پیشنهاد می‌دهد. یکی دیگر از قابلیت های دوربین گلکسی اس 10 ٬ حالت Instagram آن است. به لطف این قابلیت شما می‌توانید عکس‌هایی که می‌گیرید را مستقیما از این طریق در صفحه شخصی اینستاگرامی خود استوری کنید. اشتراک گذاری عکس٬ با فشردن یک دکمه‌ی ساده در اپلیکیشن دوربین انجام می‌شود.

حالت به‌روز شده‌ی Live Focus به شما اجازه می‌دهد افکت‌های هنرمندانه را در لحظه بر روی عکس‌ها اعمال کرده و آن‌ها را حتی پیش از زدن دکمه‌ی شاتر سفارشی کنید. اس 10 پلاس به لطف دوربین سلفی دوگانه‌ی خود٬ به کاربران اجازه می‌دهد افکت‌های مختلف بوکه را بر روی عکس‌های سلفی خود اعمال کنند.

گلکسی اس 10 و اس 10 ای نیز با بهره‌گیری از هوشمندی ٬NPU از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند تا با دوربین تک لنزی سلفی نیز افکت بوکه را در اختیار داشته باشید. گلکسی اس 10 همچنین ضبط فیلم‌ها را نیز روان‌تر کرده است. قابلیت ضبط ویدیویی ٬Super Steady تثبیت کنندگی تصویر سه برابری نسبت به فناوری دوربین گوشی‌های کنونی را ارائه می‌کند. و برای نخستین بار٬ شما می‌توانید در یک گوشی هوشمند اقدام به ثبت ویدیوهایی با استاندارد +HDR10 کنید.

قابلیت های دوربین گلکسی اس 10‌ : یک نیروگاه قدرتمند عکاسی

AR Emoji نیز طراحی نونوار شده‌ و عملکرد بهبود پیدا کرده‌ای را دریافت کرده است. همراه با حرکت چهره‌ی شما٬ AR Emoji می‌تواند حالا چشم‌های شما٬ زبان و حرکات بدن شما را نیز شامل دست‌ها و پاهایتان دنبال کند. حالت جدید Mask به شما اجازه می‌دهد تا حالتی که می‌خواهید توسط کاراکتر ادا شده و یک اموجی جدید از چهره‌ی شما ایجاد شود. شما همچنین می‌تواند استیکرهای مخصوص خودتان را با پس زمینه‌ها و جلوه‌های منحصر به فرد ایجاد کنید.

قابلیت های دوربین گلکسی اس 10‌ : یک نیروگاه قدرتمند عکاسی

و در انتها به دوربین عمق 3 بعدی در نسخه 5G گلکسی اس 10 می‌رسیم. این دوربین زمانی که یک سیگنال نور مادون قرمز به شیئی که قصد عکاسی از آن را دارید می‌تابد را اندازه‌گیری می‌کند تا بتواند عمق را بهتر تعیین کند. این دوربین در قالب قابلیت فوکوس Video Live نیز اجازه می‌دهد تا افکت بوکه باکیفیت سینمایی را به ویدیوهای ضبط شده خود بی‌افزایید. در اینجا همچین یک قابلیت به نام Quick Measure نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کند فاصله٬‌ منطقه یا حجم را اندازه‌گیری کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل