یک خبر عجیب! تابلوی ربنا با امضای همایون شجریان به حراج گذاشته می شود


یک خبر عجیب! تابلوی ربنا با امضای همایون شجریان به حراج گذاشته می شود

به گزارش دیباچه،دو تابلوی نقاشیخط ربنا با امضای همایون شجریان و با هدف امور خیریه به حراج گذاشته می‌شود. این تابلوها از آثار علی رحیمی‌پارسا است که تابستان امسال با حضور همایون شجریان رونمایی و...

به گزارش دیباچه،دو تابلوی نقاشیخط ربنا با امضای همایون شجریان و با هدف امور خیریه به حراج گذاشته می‌شود. این تابلوها از آثار علی رحیمی‌پارسا است که تابستان امسال با حضور همایون شجریان رونمایی و امضا شدند.

حبیب رضایی بازیگر سینما و مشاور هنری این پروژه در همین رابطه گفت: «این تابلوهای نقاشی‌خط ادای دینی هنرمندانه به ربنای دلنشین استاد شجریان است و در مراسم رونمایی مورد تایید همایون هم قرار گرفته و آنها را امضا کرده است.»
رضایی افزود: «آقای رحیمی‌پارسا فقط دو نسخه از این تابلوی نقاشی‌خط مزین به «ربنا» را اجرا کرده که قرار است به زودی در یک نمایشگاه و حراج خیریه به بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش گذاشته شوند. همه هزینه‌های تامین شده از محل فروش این آثار زیر نظر خالق اثر و شخص همایون شجریان صرف امور خیریه خواهد شد.

یک خبر عجیب! تابلوی ربنا با امضای همایون شجریان به حراج گذاشته می شود

صوت «ربّنا» یکی از آثار استاد محمدرضا شجریان و شامل چهار دعا از آیات قرآن است که همه با عبارت ربّنا آغاز می‌شوند. این اثر در تیرماه سال ۱۳۵۸ ضبط شده و برای مدت ۳۰ سال، جزو برنامه‌های اصلی رادیو و تلویزیون ایران در ماه رمضان بوده‌ است و اردیبهشت سال گذشته با شماره ١٣٩٦ در فهرست میراث فرهنگی ناملموس ایران به ثبت ملی رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟