صلح و سازش بیش از 39 هزار دعوی در شوراهای حل اختلاف فارس


صلح و سازش بیش از 39 هزار دعوی در شوراهای حل اختلاف فارس

شیراز- ایرنا - رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس بیان داشت:در 10 ماه امسال تعداد 39 هزار و 455 فقره پرونده دعوی در این استان با ورود و مشارکت شوراها به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:صلح و سازش نیازمند یک هنر و مهارت خاصی است که ریشه در ابعاد شخصیتی و ظرفیت های اخلاقی دارد و شوراها در این عرصه با ظرافت و بهره گیری از تجارب ریش سفیدان دعاوی را به صلح و سازش می رسانند.
وی با بیان اینکه افرادی که در حوزه صلح و سازش قدم برمی دارند انسان های وارسته وصاحب نفوذ کلام هستند گفت: شوراهای حل اختلاف از مجموعه افرادی با چنین ویژگی هایی تشکیل شده است.
حجت الاسلام موسوی همچنین گفت: در 10 ماه سال جاری تعداد197هزارو 986فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده که با تلاش 265 قاضی و 2هزارو 366 نیروی فعال شوراهای حل اختلاف در سطح استان همین تعداد پرونده مختومه شده است.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس ادامه داد: با پیگیری ها و ممارست اعضای شوراهای حل اختلاف استان فارس در 10ماه سال جاری تعداد یکهزار و 889 نفر از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس اظهار داشت : طی این مدت تعداد3 هزار و 339 فقره پرونده توسط مراجع قضایی استان و یا با درخواست شاکی یا خواهان پرونده جهت صلح وسازش به شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان های استان ارجاع که با تلاش اعضای این شعب بالغ بر 3 هزار فقره پرونده مختومه و یکهزارو 389 فقره منجر به صلح وسازش شده است.
موسوی بیان کرد: مجموعه شوراهای حل اختلاف با هدف بهره گیری از مشارکت های مردمی، ایجاد فرهنگ صلح و سازش و رفع اختلاف از طریق کدخدامنشی، تلاش برای حل و فصل دعاوی از طریق مذاکره بین طرفین و پیشگیری از طرح برخی دعاوی ساده در مراجع قضایی ایجاد شده است.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان اضافه کرد: هم اکنون 435 شعبه شورای حل اختلاف در سطح استان فارس در حال فعالیت می باشند که از این تعداد 14 شعبه ویژه صلح و سازش پرونده‌های زندانیان در زندان‌های استان در حال فعالیت است.
6113 /1876

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید