60 هزار نفر در سامانه جامع اطلاعات مردمی نام نویسی کردند


60 هزار نفر در سامانه جامع اطلاعات مردمی نام نویسی کردند

کرمان - ایرنا - مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی قوه قضاییه از ثبت نام 60 هزار نفر در سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجام) خبر داد و پیش بینی کرد یک میلیون و 500 هزار نفر در این طرح نام نویسی کنند تا از وقوع جرائم پیشگیری شود.

علی اصغر رفاهی روز پنجشنبه در حاشیه آیین اختتامیه کارگاه آموزشی 'تربیت مربی مصلحین و حکمین قرآنی' استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه راهبری، سازمان دهی و بهره گیری از دیده بانان یا ناظران پیشگیری سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجام) یکی از برنامه های طراحی شده در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است.
وی با بیان اینکه در این طرح بحث نظارت به صورت نظارت غیرمتمرکز تشکیل شده است اظهار داشت: بزرگترین تشکل مردمی با این طرح در کل کشور شکل می گیرد که در آن نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر مسئولان وجود دارد.
مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه این طرح به عبارتی دیگر امر به معروف و نهی از منکر از طریق فضای مجازی و الکترونیکی است تصریح کرد: تاکنون بیش از 60 هزار نفر از سراسر کشور در این طرح ثبت نام کرده اند.
رفاهی با اشاره به اینکه افرادی که در این طرح ثبت نام می کنند به عنوان دیده بان پیشگیری ،اطلاعات آنها محرمانه است گفت: زمین خواری، اشکالات و جرائم و تخلفات فضای مجازی، جرائم علیه محیط زیست، مشکلات و حوادث حوزه کارگری، مسائل و مشکلات مربوط به قاچاق کالا و ارز و مسائل فنی و بهداشتی حوزه های کارگری برخی از اولویت های این طرح است که در سال آینده به صورت ویژه دنبال می شود.
مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اینکه گزارشات جرم در هر محله از طریق دیده بانان پیشگیری با دید پیشگیرانه منعکس می شود افزود: بعد از صحت سنجی گزارش به دست عالی ترین مقامات حوزه قضایی در تهران، استانها و شهرستان مربوطه منتقل می شود.
سامانه سجام توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و در راستای استفاده از ظرفیت عظیم مردم در امر پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی و شرکت دادن آنان در ارسال اخبار مختلف و همچنین بهره مندی از طرح ها، نظرات و پیشنهادات عالمانه آنان راه اندازی شده است.
یکی از مزیت های این طرح، رویکرد نوین آن در استفاده از فضای مجازی و سهولت دسترسی افراد برای ارسال اخبار و گزارش ‌ها و پیگیری آن است.
3029/9895/ 5054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان