در دیدار سفیر ترکیه با واعظی چه گذشت؟


در دیدار سفیر ترکیه با واعظی چه گذشت؟

رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار با سفیر ترکیه در تهران ایجاد تحرک و نوآوری برای تعمیق مناسبات بین دو کشور را ضروری دانست.

خبرگزاری تسنیم: محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار دریا اورس، سفیر ترکیه در تهران بر لزوم گسترش روابط دو کشور در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد و گفت: باید با همکاری و هماهنگی‌های همه جانبه، تمام ظرفیت‌های موجود را در راستای منافع دو ملت بزرگ ایران و ترکیه فعال سازیم.

واعظی با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول و نوآوری برای تعمیق روابط و همکاری‌های تهران – آنکارا، تصریح کرد: زمینه‌های گسترده و متنوعی برای ارتقای سطح همکاری بین دو کشور وجود دارد. بر اساس توافقات انجام شده، مصمم هستیم روابط تجاری و بانکی دو کشور را هر چه بیشتر گسترش دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای اسناد و توافقات بین دو کشور افزود: توافقات خوبی با اراده روسای جمهور دو کشور به امضا رسیده است که با عملیاتی شدن این اسناد، می‌توان شاهد تحرک و نوآوری در سطح مناسبات و روابط تهران و آنکارا بود.

واعظی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه همواره در روز‌های سخت در کنار یکدیگر بوده و خواهند بود و هیچ چیزی نمی‌تواند مانعی در مناسبات برادارانه و صمیمی دو دولت و دو کشور ایجاد کند.

دریا اورس، سفیر ترکیه در تهران نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از برنامه‌های خود در راستای فعال کردن ظرفیت‌های توسعه همکاری بین دو کشور اظهارداشت: ترکیه تمام تلاش خود را برای تحکیم روزافزون روابط با ایران به کار خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !