دستورالعمل ایمنی پیشگیری از حوادث احتمالی و تامین ایمنی مراسم چهارشنبه آخر سال، با هدف آمادگی و تمهیدات لازم به ستادهای مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه تهران ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، بر اساس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ابلاغ کرد که ستادهای مدیریت بحران مناطق با هدف ایجاد وحدت فرماندهی فعال شود تا هدایت عملیات در سطح منطقه را در ایام چهارشنبه سوری انجام دهند.

همچنین آمادگی مرکز پیام (اتاق بی سیم) منطقه برای دریافت مأموریت‌ها و اعلام سریع تمامی اتفاقات به ستاد مدیریت بحران منطقه و گزارش اطلاعات حوادث رخداده به مرکز فرماندهی و کنترل سازمان بخش دیگر از موارد پیش بینی شده در این دستورالعمل است.

بر اساس این دستورالعمل ستادهای مدیریت بحران مناطق موظفند قبل از فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال در راستای کاهش حوادث احتمالی نسبت به تهیه و توزیع و نصب بنر، پلاکارد، بروشور و CD های آموزشی در سطح مدارس و مسیرهای پر رفت و آمد اقدام کنند.

در این دستورالعمل همچنین تاکید شده است که ستادهای مدیریت بحران نواحی فعال شوند و آمادگی لازم برای بهره‌گیری از تجهیزات ذخیره شده در پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران احراز شود. ستادهای مدیریت بحران مناطق همچنین موظف شده‌اند بلافاصله پس از پایان مراسم در صورت وجود خسارات جانی و مالی، نتایج را بر اساس فرم پیوست به مرکز فرماندهی و کنترل سازمان گزارش کنند.

ستادهای مدیریت بحران مناطق نیز بر اساس تجارب و سوابق سنوات گذشته، ضمن توجه ویژه به محل‌های حادثه خیز در این مراسم، اماکن حساس و خطر آفرین سطح منطقه از قبیل پمپ بنزین‌ها، انبارهای سوخت و محل‌های نگهداری مواد شیمیایی را شناسایی و با همکاری سازمان آتش نشانی و نیروی انتظامی اقدامات کنترلی و نظارتی ویژه برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی را در این مکان‌ها اعمال خواهند کرد.

هماهنگی با سازمان آتش نشانی و اورژانس منطقه، هماهنگی برای جمع آوری مواد قابل اشتغال از جمله شاخه‌های خشک شده، لاستیک‌های کهنه و فرسوده، مخازن پلاستیکی و خودروهای اسقاطی در سطح منطقه و پاکسازی ایمن محل‌هائی که مراسم در آن برگزار شده از دیگر موارد پیش بینی در این ساز و کار ابلاغی است.