مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای سال تحصیلی امسال و در مرحله اول بیش از 17 هزار دانش‌آموز ابتدایی نهاوند خدمات وارنیش فلوراید دریافت کردند و مرحله دوم وارنیش فلوراید در نیمه دوم اسفندماه برای تمام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی آغاز خواهد شد. ‌

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با اشاره به ارائه خدماتی نظیر فیشورسیلانت، ترمیم، جرم‌گیری و معاینه دندان در شهرستان نهاوند افزود: این خدمات به ‌گروه‌های هدف ارائه شد.

وی با اشاره به اهمیت سلامت دهان و دندان خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد افراد جامعه درگیر یکی ‌از مشکلات دهان و دندان هستند.

دارابی با بیان اینکه شاخص پوسیدگی دندان «‌DMFT»‌ قبل از اجرای طرح تحول سلامت 2.09 در کودکان 12 ساله بود گفت: به ‌طور متوسط هر کودک 12 ساله 2 دندان پوسیده داشت که این شاخص در 15 سالگی به 3.2 و در سنین بالاتر نیز ‌شاخص مورد نظر افزایش پیدا می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد این شاخص به دندان کشیده مربوط می‌شود افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها سالانه دو بار خدمات فلورایدتراپی در مدارس انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی امسال و در مرحله اول بیش از 17 هزار دانش‌آموز ابتدایی نهاوند خدمات وارنیش فلوراید دریافت کردند تصریح کرد: مرحله دوم وارنیش فلوراید در نیمه دوم اسفندماه برای تمام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی آغاز خواهد شد. ‌

وی با اشاره به آموزش نیرو‌های مختلف شامل بهورزان، ‌مراقبان سلامت و مربیان بهداشت بیان کرد: آموزش‌ها از طریق این افراد به والدین و دانش‌آموزان منتقل شده است.

دارابی با بیان اینکه در حوزه ‌پیشگیری برای نخستین بار غربالگری دانش‌آموزان نهاوند و معاینه آنها انجام شد افزود: شناسنامه الکترونیکی دهان و دندان تشکیل شده است.