صدور حکم مقصران فوت الینای 6 ساله


صدور حکم مقصران فوت الینای 6 ساله

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که رای پرونده «الینا فروتن» صادر شد، گفت: مقصران به پرداخت دیه و سه سال ویزیت رایگان محکوم شدند.

خبرگزاری مهر: هادی هاشمیان صبح پنجشنبه در خصوص پرونده الینا فروتن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «الینا فروتن» دختر ۶ ساله گرگانی، ۱۴ اردیبشهت ۹۵ پس از انجام عمل جراحی لوزه در بیمارستان طالقانی گرگان به کما رفت و بعد از چند ماه، ۲۲ مرداد همان سال فوت شد.

وی افزود: قضات شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان پس از اعلام نظر هیئت عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور، دو پزشک متخصص، پزشک مسئول فنی شیفت شب بیمارستان و سه پرستار پرونده الینا را مقصر شناختند.

هاشمیان گفت: بر اساس رای دادگاه متخصص بیهوشی به علت پاره کردن سینوس پریفرم ۵۰ درصد مقصر شناخته شد و باید نیمی از دیه را بپردازد.

وی اضافه کرد: فوق تخصص ریه کودکان هم به علت مراقبت ناکافی و واگذاری مراقبت بیمار به رزیدنت بی تجربه به میزان ۲۰ درصد مقصر است و به همین میزان میزان باید دیه بپردازد.

هاشمیان اظهار کرد: سه پرستار وقت بیمارستان هم به علت توجه کافی نکردن به بیمار و اطلاع ندادن به موقع وضعیت کودک به پزشکان، هر کدام پنج درصد مقصرند و دادگاه هر کدام از آنان را به پرداخت پنج درصد دیه محکوم کرد.

وی گفت: بر اساس رای دادگاه مسئول فنی وقت بیمارستان هم به علت کنترل نکردن ریکاروری و استفاده از لوله‌های نامناسب، ۱۵ درصد مقصر شناخته شد و باید به همین میزان نصف دیه را با توجه به ماه حرام بپردازد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادگاه این سه پزشک را از جنبه عمومی جرم هم به حبس تعزیزی محکوم کرد، اما بر اساس قانون جایگزین حبس باید مدت سه سال، بیماران نیازمند را رایگان ویزیت کنند.

وی افزود: این رای قطعی است واحد اجرای احکام کیفری گرگان و دانشگاه علوم پزشکی استان بر اجرای این رای نظارت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور