سرطان بیشترین هزینه را به حوزه سلامت کشور‌ها تحمیل می‌کند


سرطان بیشترین هزینه را به حوزه سلامت کشور‌ها تحمیل می‌کند

ظفرقندی گفت: بیماری سرطان دومین عامل مرگ و میر دنیاست و بیشترین هزینه را بر حوزه سلامت کشور‌ها تحمیل می‌کند.

سرطان بیشترین هزینه را به حوزه سلامت کشور‌ها تحمیل می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور امروز در مراسم چهاردهمین کنگره سرطان سینه و چهارمین کنگره سرطان گوارش که در دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: رابطه خوب پزشک و بیمار اساس کار پزشکی محسوب می‌شود که اگر این رابطه به خوبی ایجاد نشود کار خدمت‌رسانی به بیمار با مشکل روبرو می‌شود.

وی ادامه داد: اعتماد بیمار به پزشک یکی از مسائل مهم در شغل پزشکی محسوب می‌شود که در این میان اخلاق در پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تأکید کرد سرطان در جوامع توسعه یافته بیشتر شیوع پیدا می‌کند و این مسئله نشان می‌دهد که سرطان ارتباط مستقیمی با سبک زندگی دارد.

ظفرقندی تأکید کرد: سرطان بیشترین هزینه را به حوزه سلامت کشور تحمیل می‌کند جوانان بیشترین عمر خود را بر اثر تروما از دست می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه پزشک بدون ارتباط با بیمار نمی‌تواند اقدام به درمان مؤثر بیمار خود کند، گفت: رفع مشکلات اجتماعی می‌تواند زمینه‌ساز درمان مؤثر و حتی کنترل بسیاری از بیماری‌ها باشد.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس سازمان نظام پزشکی در کنگره سرطان سینه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه