جزئیات اسکان نوروزی فرهنگیان برای عید 98


جزئیات اسکان نوروزی فرهنگیان برای عید 98

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به تشریح شرایط اسکان فرهنگیان در سال 98 پرداخت.

جزئیات اسکان نوروزی فرهنگیان برای عید 98به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اللهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در برنامه روی خط خبر شبکه خبر درباره شرایط اسکان نوروزی فرهنگیان، اظهار کرد: ستاد‌های اسکان نوروزی فرهنگیان فعال شده است و فرهنگیانی که شرایط لازم برای اسکان داشته باشند می‌توانند با مراجعه به سامانه اسکان فرهنگیان که در پرتال آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است با ذکر منطقه مورد نظر ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش برای ۱۱ میلیون نفر مسافر خدمات لازم را ارائه خواهد داد و ثبت نام در سامانه از فردا آغاز می‌شود و تا ۲۴ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرهنگیان می‌توانند بخشی از فعالیت‌های خود را درباره ستاد اسکان از طریق ادارات رفاه و پشتیبانی پیگیری کنند، اظهار کرد: فرهنگیانی که در سامانه ثبت نام نکرده باشند برای اسکان در ایام نوروز در مراکز و مدارس در نظر گرفته شده از سوی آموزش و پرورش دچار مشکل خواهند شد.

الهیار ترکمن ادامه داد: در برخی از مناطق کشور که ظرفیت خالی وجود داشته باشد این ظرفیت را به ادارات گردشگری مناطق اعلام می‌کنیم تا غیر فرهنگیان هم امکان استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش را داشته باشند.

وی درباره امکانات مراکز اسکان فرهنگیان گفت: مدارس و گروه‌های ممتاز و درجه یک و ۲ تقسیم‌بندی می‌شوند که این اتاق‌ها دارای تخت، یخچال، تلویزیون و آشپزخانه مشترک است و بنابر نوع امکانات مراکز اسکان تعرفه‌ای متفاوت برای اتاق‌ها در نظر گرفته می‌شود که این تعرفه حداقل میزان ممکن خواهد بود تا فرهنگیان از تعطیلات نوروزی استفاده کنند و کمتر نگاه انتفاع به موضوع اسکان داریم.

پذیرفته شدن 60 درصد درخواست‌های نقل و انتقال

اللهیار ترکمن درباره ضوابط نقل و انتقال معلمان برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: معلمان رسمی آزمایشی، پیمانی و کارکنان آموزش و پرورش می‌توانند از شرایط نقل و انتقال استفاده کنند، البته باید خلاء نیروی انسانی در منطقه مبدأ وجود نداشته باشد تا این درخواست پذیرفته شود.

وی ادامه داد: فرهنگیان دلایل مختلفی برای نقل و انتقال دارند که آنها را در ادارات کل بررسی می‌کنند و پس از آن پاسخ نهایی داده می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به طور میانگین ۶۰ درصد درخواست‌ها پذیرفته می‌شود، گفت: آموزش و پرورش برای نقل و انتقال دائم و موقت ملزم به رعایت ضوابط است و از روش‌های دیگر و کارهای سفارشی این نقل و انتقال را انجام نمی‌دهیم.

اللهیار ترکمن بیان کرد: نتایج نقل و انتقال دائم تا اردیبهشت ۹۸ و نقل و انتقال موقت تا پایان فروردین ۹۸ مشخص خواهد شد، البته بازه زمانی ۱۵ تا ۲۵ شهریور ماه هم برای نقل و انتقالات اضطراری در نظر گرفته شده است که در این بازه زمانی شرایط خیلی خاص بررسی می‌شود بنابراین توصیه می‌کنیم تا فرهنگیان برای نقل و انتقال در بازه‌های زمانی پیشین اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت درخواست از دیروز آغاز شده است، گفت: فرهنگیان باید به سامانه مربوطه برای این فرایند مراجعه کنند و پس از نام نویسی مدارک و مستندات خود را به ادارات کل ارائه دهند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: معلمانی که به تازگی وارد این حرفه شدند و تعهد خدمت دارند باید به این موضوع توجه داشته باشند که آموزش و پرورش هزینه‌ کرده است که تا افراد در بوم خود خدمت کنند بنابراین تا زمانی که تعهد خدمت آنها به پایان نرسیده باشد، امکان نقل و انتقال آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط