خودرو‌های فاقد معاینه فنی جریمه می‌شوند/ تعطیلی دو مرکز معاینه فنی به دلیل تخلفات


خودرو‌های فاقد معاینه فنی جریمه می‌شوند/ تعطیلی دو مرکز معاینه فنی به دلیل تخلفات

حسینی گفت: تمام دوربین‌های ثبت تخلف در خارج از محدوده LEZ فعال هستند و خودرو‌های فاقد معاینه فنی جریمه می‌شوند.

خودرو‌های فاقد معاینه فنی جریمه می‌شوند/ تعطیلی دو مرکز معاینه فنی به دلیل تخلفات
به گزارش فانوس، وحید حسینی دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای کشور در سی و ششمین جلسه این کارگروه با اشاره به ماده ۸ قانون هوای پاک که به ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های فرسوده اشاره دارد، گفت: متاسفانه این ماده در هیچ جای کشور اجرا نشده است و ما نمی‌توانیم کل ماده را حذف و یا متوقف کنیم.

وی افزود: ممکن است قانون اصلاحاتی داشته باشد، اما ممنوعیت تردد خودرو‌ها و متورسیکلت‌های فرسوده در کلانشهر‌ها یک موضوع بسیار مهم است که باید اجرا شود.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای کشور با بیان اینکه مالکان موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های فرسوده باید وسیله نقلیه خود را بیمه کنند، اظهار کرد: بیمه مرکزی در این زمینه هیچ همکاری با سازمان محیط زیست ندارد و به صراحت اعلام کرده که قانون ماده ۸ قانون هوای پاک را اجرا نمی‌کند.

حسینی درباره اجرای طرح LEZ در شهر تهران و کلان‌شهر‌ها نیز گفت: وزیر کشور در مورد اجرای این مصوبه نامه‌ای را به فرمانده نیروی انتظامی ارسال کرده و اجرای طرح به تصویب شورای عالی ترافیک رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود جرایم معاینه فنی خارج از محدوده LEZ در تمام سطح شهر تهران از ابتدای آبان ماه به صورت ۲۴ ساعته انجام شود، اضافه کرد: این قانون با نصب دوربین در کلانشهرها در حال اجرا است.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای کشور با بیان اینکه با درخواست کارگروه کاهش آلودگی هوا گزارشهای پلیس در خصوص تعداد کل جرایم معاینه فنی باید به صورت تفکیک شهر و ماهیانه باشد، گفت: تعداد جرایم خارج از محدوده طرح LEZ برای شهر تهران باید خارج از ساعات زوج و فرد اعلام شود؛ چرا که در پایتخت همه مناطق ورودی و خروجی به دوربین کنترل معاینه فنی مجهز شده اند.

حسینی با اشاره به اینکه براساس گزارش پلیس از ابتدای سال ۹۷ حدود ۳ میلیون و از آبان ماه امسال حدود یک میلیون جریمه معاینه فنی صادر شده است، گفت: مجموع این جرایم حدود ۱۳۲ میلیارد تومان است که این مبلغ را می‌توان به بخش‌های نوسازی و...اختصاص داد.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای کشور تصریح کرد: تمام دوربین‌های ثبت تخلف در خارج از محدوده LEZ و خارج از ساعات زوج و فرد به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند و خودرو‌های فاقد معاینه فنی جریمه می‌شوند.

وی ادامه داد:طرح LEZ به دلیل اختلاف وزارت کشور با پلیس در رابطه با نحوه دسترسی به اطلاعات مربوط به تخلفات خودرو‌ها در تمام کلانشهرها به طور کامل اجرا نمی‌شود.

حسینی گفت: بیش از ۴۰۰ مرکز معاینه فنی در کشور وجود دارد که اگر این مراکز مورد تایید سازمان محیط زیست نباشند نمی‌توانند فعالیت کنند.

وی ادامه داد: تاکنون دو مرکز معاینه فنی به دلیل تخلفات تعطیل شده‌اند و سازمان محیط زیست می‌تواند از ابزار خود برای شکایت از این مراکز به قوه قضاییه استفاده کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی