امتیاز مجلس به کسبه خرد


امتیاز مجلس به کسبه خرد

نمایندگان مجلس بندی را تصویب کردند که به موجب آن کسبه‌ای که میزان فروش آنها در ماه حدود 70 میلیون تومان باشد از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف می شوند.

نمایندگان مجلس بندی را تصویب کردند که به موجب آن کسبه‌ای که میزان فروش آنها در ماه حدود ۷۰ میلیون تومان باشد از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف می شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورا در جریان بررسی تبصره های درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ بندی از لایحه بودجه در راستای بهبود فضای کسب و کار و حمایت از کسبه خُرد به تصویب شد.

بر اساس تبصره ۸ بند ز مقرر شد، عبارت «ده برابر» در متن تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی آن برای عملکرد سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به عبارت «سی برابر» اصلاح می‌شود.

پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه در خصوص این بند گفت: طبق قانون سازمان مالیاتی باید برای تک تک کسبه جزء پرونده مالیاتی ایجاد کند در صورتی که این قانون اجرایی شود باید سازمان مالیاتی هزار نفر را استخدام کند لذا در قانون مقرر کردیم از کسبه ای که در ماه حدود ۲۰ میلیون تومان فروش داشته باشند به صورت توافقی مالیات دریافت شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر رقم ۲۰ میلیون تومان در ماه در آمد کمی است و بنابراین مقرر کردیم کسبه ای که در ماه ۷۰ میلیون تومان درآمد داشته باشند مالیاتشان به صورت توافقی پرداخت شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: این مصوبه در راستای رعایت حال کسبه جزء، بهبود فضای کسب و کار و کاهش بروکراسی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت