تأکید بر هنرآفرینی و نوآوری در جشنواره قرآنی «مدهامتان»


گروه مسابقات ــ دبیرکل بنیاد قرآن با اشاره به اینکه این بنیاد با تمامی قوای خود در خدمت این جشنواره خواهد بود تا تحول بنیادین مسابقات که برگزار کنندگان به دنبال آن هستند، محقق شود، گفت: با توجه به اینکه در هر عصری باید برای نسل جدید حرف تازه داشت، لذا باید برای ارتقای جشنواره هنرآفرینی کنند تا نوآوری اتفاق بیافتد.

تأکید بر هنرآفرینی و نوآوری در جشنواره قرآنی «مدهامتان»

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسین زاده، دبیرکل بنیاد قرآن در گفت وگو با ایکنا؛ در مورد جشنواره قرآنی مدهامتان که این روزها مرحله استانی آن در استان های مختلف کشور و از جمله تهران در حال برگزاری است، گفت: اصل برگزاری جشنواره ها و مسابقات قرآن کار با ارزشی است، زیرا کتاب مکتوب ما که در حقیقت کتاب حیات و زندگی است می بایست در طول سال برای تمامی قشرهای جامعه مطرح شود، لذا بهترین نمود خارجی آن جشنواره ها و مسابقات است.
وی با تأکید بر اینکه جوانان سرآمد تحول آفرینی هستند و بر پیران و خردمندان است که نسبت به تعلیم و تربیت جوانان تلاش کنند تا بتوانند نظام اجتماعی، تربیتی و فرهنگی را بر عهده بگیرند، افزود: بهترین درس و تربیت برای افراد، تربیت قرآنی است و راه وصول به این مباحث برگزاری مسابقات است تا از این طریق خود را عرضه کنند و استعدادهای آنها شکوفا شود. لذا بر تمامی نهادها و مراکز قرآنی است تا با اینگونه مسابقات مسیر سبز رویش قرآنی در جامعه قرآنی کشور را شکوفا کنند.
دبیرکل بنیاد قرآن در ادامه تحقق مفاهیم و معارف قرآن کریم به انحاء مختلف در جامعه را یکی از اهداف مهم که باید مورد توجه قرار بگیرد معرفی و اظهار کرد: باید از همه ابزار، وسائل و هنرها بهره بگیریم تا قرآن در جامعه نهادینه شود و مفاهیم آن گسترش پیدا کند. لذا بحث قرائت قرآن کریم خود وسیله ارزشمندی است چرا که زمینه مهم درک قرآن را فراهم می سازد. از جمله قرائت تقلیدی چون جذابیت های خاص خود را دارد و بسیار ارزشمند است که از مشاهیر عرصه تلاوت این بهره برداری ها صورت بگیرد. البته با این توجه که در هر عصری باید برای نسل جدید حرف تازه داشت، باید هنرآفرینی و نوآوری اتفاق بیافتد فقط صرف تقلید نباشد و فعالیت ها همراه با شکوفایی انجام گیرد.
حسین زاده در بخش دیگری از صحبت های خود از همه دست اندرکاران مسابقات و جشنواره قرآنی مدهامتان به خاطر برگزاری مطلوب این مسابقات قدردانی کرد و گفت: امیدوارم مسیر سبز رویش قرآنی استمرار پیدا کند و هر سال با رویش بهار و برگزاری این مسابقات، بهاری قرآنی را برای جامعه فراهم بیاورند.
وی به برگزاری جلسات متعددی که با مسئولان دبیرخانه جشنواره قرآنی مدهامتان و ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد داشته است اشاره و اظهار کرد: نگاه عالمانه ای برای تحول بنیادین مسابقات شکل گرفته است و امیدوارم در سال جدید با نگاه به بحث سبک زندگی قرآنی که مقام معظم رهبری همیشه بر آن تأکید دارند، بتوانیم مسابقات را در هر سال موضوع گذاری کنیم و بر اساس آن اقدام شود. مسئولان دبیرخانه جشنواره قرآنی مدهامتان اذعان داشتند در سال جدید ارتقای کمی و کیفی مسابقات و نیز گفتمان قرآنی که همان سبک زندگی قرآنی است را به عنوان بحث های محوری جشنواره و مسابقات دنبال خواهند کرد. لذا بنیاد قرآن با تمامی قوای خود در خدمت عزیزان خواهد بود تا این طرح در سال جدید محقق شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !