63 مسجد میزبان معتکفین استان قزوین بودند


63 مسجد میزبان معتکفین استان قزوین بودند

گروه معارف- در اعتکاف امسال 5382 نفر شرکت کردند که 1611 نفر مرد و 3771 نفر زن بودند که این مراسم در 63 مسجد برپا شد.

63 مسجد میزبان معتکفین استان قزوین بودند

به گزارش ایکنا از قزوین، ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان قزوین شب گذشته یکم اسفند در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین حجت‌الاسلام‌والمسلمین نعمت اللهی در این جلسه گفت: اعتکاف مجموعه‌ای از بهترین عبادت‌ها و فرصتی برای پاک کردن زنگارهای دل و کسب توشه سفر آخرت و مبارزه با نفس است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: اعتکاف از امور معنوی و دینی مستحب است که همه‌ساله با استقبال اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.
نعمت اللهی گفت: باید بستر را به‌گونه‌ای مهیا کنیم تا استانداردهای اولیه اعتکاف در همه مساجد پیش‌بینی‌شده به‌خوبی تأمین شود و معتکفین با آرامش بیشتری در این حرکت دینی شرکت کنند.
این مسئول یادآور شد: در اعتکاف امسال ۱۷۶ مبلغ دینی در استان اعزام شدند که تعداد ۶۹ بانوی مبلغ همچنین ۵۹ قاری و ۵۳ مداح نیز در این برنامه شرکت کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: در اعتکاف امسال ۵۳۸۲ نفر شرکت کردند که ۱۶۱۱ نفر مرد و ۳۷۷۱ نفر زن بودند که این مراسم در ۶۳ مسجد برپا شد.
نعمت اللهی تصریح کرد: در تاکستان ۱۱۵۶ نفر در ۱۷ مسجد اعتکاف کردند و در قزوین ۱۴۲۴ نفر در ۷ مسجد، در بوئین‌زهرا تعداد ۱۰۹۲ نفر در ۱۷ مسجد، در شهر آوج ۲۳۰ نفر در ۴ مسجد، در آبیک ۴۶۱ نفر در ۹ مسجد و در شهرستان البرز ۱۰۲۹ نفر در ۶۳ مسجد در مراسم اعتکاف شرکت کردند.
این مسئول افزود: اعتکاف از موضوعات مؤثر و مفید و یک حرکت معنوی در بین جوانان و نوجوانان است و باید تلاش شود این رویکرد در جامعه تبلیغ شود و با بسترسازی مناسب برای ساماندهی امور هم اقدام کنیم.
نعمت اللهی گفت: توجه به نظم در اعتکاف مهم است و در کنار آن باید تأمین نیازها و تشریفات و اطعام افراد، بهداشت فردی و مساجد، رسیدگی به جمع‌آوری زباله به‌صورت روزانه، تمهید لازم برای حضور افراد سالمند در اعتکاف، فراهم شود.
وی اظهار امیدواری کرد: با کمک هیئت‌های مذهبی و جلب مشارکت خیرین نسبت به تأمین هزینه‌های اعتکاف از محل کمک‌های مردمی اقدام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند