70 درصد تعهدات خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی محقق شد


70 درصد تعهدات خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی محقق شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: از سال 84 تاکنون در 14 جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان بیش از 140 میلیارد تومان توسط خیرین تعهد شد که تاکنون بیش از 70 درصد آن محقق شده است.

به گزارش ایرنا محمدرضا بیگی چهارشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: با این مبلغ تعهد بیش از یکهزار و 798 کلاس درس در استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش می شود.
وی بیان کرد: همچنین اهدای 141 قطعه زمین و یکهزار و 40 مورد وجه نقد و تجهیزات آموزشی و سایر نیز تاکنون هزینه شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: در سه سال گذشته بیشترین کمک خیرین در تکمیل پروژه های نیمه تمام دولتی بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت بر اساس ارزیابی انجام شده توسط سازمان نوسازی مدارس کشور استان خراسان جنوبی جزو پنج استان برتر کشوری در برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز بوده است.
بیگی عنوان کرد: هر سال جشنواره خیرین مدرسه ساز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز با شکوه خاص، نوآوری و تنوع بخشی برگزار می شود.
وی ادامه داد: به همین منظور بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان با رویکرد « افزایش ایمنی مدارس با مشارکت خیرین مدرسه ساز» و با محوریت جذب هم استانی های غیر ساکن در استان برگزار می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی یادآور شد: گسترش فرهنگ مشارکت عمومی در امر مقدس مدرسه سازی، تجلیل از خیرین مدرسه ساز و معرفی آنان در جامعه، تبیین مشکلات و نیازهای فضای آموزشی و پرورشی استان و پیگیری تحقق تعهدات سال قبل خیرین مدرسه ساز در حاشیه برگزاری جشنواره از جمله اهداف این همایش است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 481 خیر مدرسه ساز در استان فعالیت دارند که 274 نفر مرد، 73 نفر زن و مابقی حقوقی هستند.
بیگی چندی پیش گفت: 600 کلاس درس جدید در خراسان جنوبی نیاز است تا نیاز آموزشی برطرف شود، هرچند با استانداردها هنوز فاصله خواهیم داشت.
وی ادامه داد: عمده مشکل کمبود فضای آموزشی خراسان جنوبی مربوط به مساکن مهر و یکسری استقرار نظام آموزشی کامل 6، سه، سه است.
موضوع برگزاری همایش استانی خیرین مدرسه ساز از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در این نشست به رای گذاشته شد که با 15 رای موافق مورد تصویب اعضا قرار گرفت.
کمبود فضای آموزشی در بیرجند سبب شده است برخی مدارس مرکز استان دوشیفت دایر شود.
7557 * 6054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید