افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی


افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی

در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل با 63 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز سه‌شنبه، 67 دلار و هشت سنت معامله شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ در شرایطی که عرضه جهانی نفت نشانه هایی از کاهش را بروز داده است و سیاست پولی آمریکا معامله‌گران را به سرمایه گذاری در بازارها ترغیب می کند، ­بهای نفت چهارشنبه در بازارهای جهانی به بالاترین سطح در سه ماه گذشته رسید.
در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل با 63 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز سه‌شنبه، 67 دلار و هشت سنت معامله شد.
در بازار نیویورک (نایمکس) نیز هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت، نفت خام پایه آمریکا) برای تحویل در ماه مارس که آخرین روز معامله با این سررسید بود، با 83 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز قبل، 56 دلار و 92 سنت به فروش رفت.
قیمت نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت به بالاترین سطح از نیمه ماه نوامبر سال 2018 رسیده است.
در شرایطی که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و شرکایش از جمله روسیه تولید خود را در ماه ژانویه محدود کردند، بازار به ویژه به عرضه توجه دارد.
به علاوه، عربستان سعودی که در صدر صادرکننده‌های نفت در جهان قرار دارد، وعده داده است که تولید خود را در ماه مارس باز هم کاهش دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، هری چیلنگیریان تحلیل‌گر بانک «ب ان پ پاریبا» BNP Paribas اعلام کرد: «عربستان سعودی در سه ماهه نخست سال کمتر از هدفی که اوایل دسامبر از سوی اوپک تعیین شد، تولید خواهد کرد.»

تحلیل‌گران برکلیز اعلام کردند: «با توجه به سیاست های تحریمی که به تازگی تصویب شده، بدیهی است که حتی اگر کمبود منابع وجود نداشته باشد، مشکلات بیش از پیش عدیده‌ای برای دسترسی به آنها وجود دارد.»

بیل اوگرادی Bill O'Grady از کونفلوئنس اینوستمنت Confluence Investment اعلام کرد چهارشنبه، بهای نفت به ویژه زمانی بالا رفت که رسانه ها از اراده نیجریه، کشور عضو اوپک، برای کاهش تولید خود خبر داد.
وی افزود با این حال با توجه به هرج و مرج دائمی در این کشور، تعجب آور نخواهد بود که تمایل برای کاهش تولید نفت بیشتر با مشکلات در زیرساخت های تولید این کشور مرتبط باشد، موضوعی که به نفع قیمت نفت است.
انتشار گزارش آخرین نشست بانک مرکزی آمریکا نیز بازار را تحت تأثیر قرار داد.
«بانک مرکزی آمریکا» در این گزارش اعلام کرد فعلا نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا