فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش دریایی ولایت ۹۷ به مدت ۷روز و در مساحت ۲ میلیون کیلومتر مربع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امیر دریادار «حسین خانزادی» پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری در منطقه یکم امامت نیرودریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: رزمایش دریایی ولایت ۹۷ از امروز اول (اسفند ماه) در منطقه ای به‌مساحت ۲ میلیون کیلومتر مربع برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این رزمایش در مناطق تنگه ی هرمز، سواحل مکران و دریای عمان و مدار ده درجه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این رزمایش در ۴ فاز انجام خواهد شد، گفت: این ۴ فاز شامل بازسازی جنگ واقعی، رژه‌ی یگان‌های شرکت کننده در رزمایش، نمایش قدرت و پرتاب انواع موشک ها و عملیات تاخت آب خاکی خواهدبود.

فرمانده ی نداجا با بیان اینکه این رزمایش از امروز به‌مدت یک هفته برگزار خواهد شد، گفت: توان نظامی جمهوری اسلامی ایران تنها جنبه‌ی بازدارندگی و دفاعی دارد و ایران خطری برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلام با تشریح هر فاز این رزمایش گفت: پرتاب موشک از زیر سطح، نشست و برخاست پهبادها و بمب‌باران کردن اهداف به وسیله ی پهباد ها و... از جمله مراحل این رزمایش هستند.

وی در پایان گفت: این رزمایش به منظور تمرین و آمادگی نیروی دریایی ارتش برای مواجهه با موقعیت‌های واقعی و همچنین نمایش توانمندی نداجا انجام می‌شود.